Het Belgische Madmax lanceert spicy olijfolie

PERSBERICHT — Madmax maakt Belgische spicy olijfolie van hoogwaardige kwaliteit. Onder het motto ‘let’s go mad’ wil het merk wat meer pit brengen in onze klassieke keukens, zonder te overheersen of aan smaak in te boeten. Oprichter Max De Cock zet dit jaar vol in op groei en transformeert zijn bedrijf van een ‘hobbyproject’ naar een full-on hot business. Om te vieren lanceert hij twee giftboxen, eentje met pikante bestsellers én eentje met Madmax- sokken.

(Mad)Max raakte verslingerd aan spiciness nadat zijn vader hem sambal uit India liet proeven. Als tiener al begon hij te experimenteren met pepers, kruiden, oliën en verschillende methoden om de 'pique pique' zo goed mogelijk over te brengen. Hij perfectioneerde het recept en bottelde zijn eerste creaties in lege bierflesjes. Die bierflesjes zijn vandaag nog altijd eigen aan het merk, als knipoog naar hoe het allemaal begon.

madmaxspicy.com

Premium ingrediënten

Alle Madmax producten zijn gemaakt op basis van premium extra virgin olijfolie en zorgvuldig (in Nederland) gekweekte chilipepers. Het is ook daarmee dat het Belgische bedrijf het verschil wil maken. ”Alles draait om jouw kookkunsten en het gerecht. In tegenstelling tot anderen willen we niet per se 'de meest pikante saus' zijn. We willen culinaire creaties verrijken met hoogwaardige ingrediënten die subtiel een vleugje 'madness' toevoegen, zonder de smaak te overheersen,” aldus oprichter Max De Cock.

Olijfolie is bewust gekozen als 'drager' omdat het zich gemakkelijk verspreidt in een gerecht, niet overheersend is qua smaak en minder vet is dan bijvoorbeeld maïs- of koolzaadolie. Voor de pittigheid mengt Madmax vier verschillende pepers, waaronder de Bhut Jolokia, ook bekend als Ghost Pepper, en drie geheime pepers, voor een perfect gebalanceerde smaak.

In het assortiment zitten ondertussen drie verschillende olijfoliën: de ‘Original’, een iets zachtere versie ‘Mild’ en de ‘Xtreme’, voor wie houdt van een echte burn. Madmax verkoopt daarnaast ook jalapeños en packages.

Giftboxen

Voor wie al eens graag een pittig cadeau geeft, introduceert het merk twee giftboxen. De eerste bevat de Madmax Original, Madmax Xtreme en jalapeños. In de tweede box vind je naast de olijfolie ook een paar eigenzinnige sokken, die verschillend zijn van elkaar. "Net als velen heb ik thuis een mand met eenzame sokken,” verklaart Max. “Toen ik op een dag verschillende sokken aan had die per ongeluk toch bij elkaar pasten, kwam ik op het idee om daar iets mee te doen. Op de ene Madmax-sok staat nu ons logo, op de andere staan chilipepers."

Met Start it @KBC en Bavet

Pikant is hot en dat weten ze ook bij Start it @KBC, het platform voor startende ondernemingen met een innovatief idee. De accelerator geloofde vanaf het begin in het project en selecteerde Madmax voor hun groeitraject. De start-up krijgt daardoor een jaar ondersteuning bij het uitbouwen van hun merk en netwerk.

Ook Bavet stond te springen voor een samenwerking; de keten van Belgische spaghettirestaurants vroeg Madmax om een spicy sauce te creëren ter vervanging van hun klassieke tabasco. De op maat gemaakte pikante olie staat er ondertussen op elke tafel en is ook exclusief te koop in de restaurants.

The spice is the limit

Naar de toekomst toe ziet Madmax het groot. In 2024 staat de uitbreiding naar Nederland en Frankrijk op de agenda, de ultieme droom is om wereldwijd dé kwaliteitsoptie voor spicy toppings te worden. In februari worden bovendien ook de eerste chilipepers geplant in Belgische grond.

“Let’s go mad,” sluit Max af. “Onze nieuwe slogan luidt: moments become memories when they sting. Denk aan de laatste kilometers van een marathon. Die doen pijn, maar geven ook bakken voldoening. Met pikant eten is het net zo, een beetje pijn maakt je gerechten extra memorabel.”

Praktische info

Alle producten van Madmax zijn te koop op de website van het merk en bij een 150-tal retailers. Voor de Madmax Original en Mild betaal je €19,95, voor de Xtreme €12,50 en voor de jalapeños €9,20. De giftboxes komen op €46 (Original, Extreme, Jalapeños) en €34 (Original en sokken).

Meer beeldmateriaal

Over Madmax

Het Belgische Madmax maakt hoogwaardige pittige producten, op basis van premium olijfolie en zorgvuldig gekweekte chilipepers. De bedoeling is om daarmee elke culinaire creatie een MAD-touch te geven en te voorzien van extra pit, zonder de smaak te overheersen.

Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie of contact met de oprichter.

Anke Vande Sompele

Marnix and Ally

Copyright Ⓒ 2023 Marnix and Ally – All rights reserved.

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate