Na meer dan 1.250 begeleide start-ups: Start it @KBC maakt zich klaar voor de nieuwe lichting start-ups

PERSBERICHT - Start it @KBC opent de armen om een nieuwe cohort talentvolle start-ups te mogen ondersteunen. De deadline om het dossier van je start-up in te dienen komt eraan: op 18 september gaat de bel. We schuiven de unieke facetten van het platform graag nog eens naar voren. Want niet voor niets begeleidde Start it @KBC al meer dan 1.250 ondernemingen succesvol naar de markt. Start it @KBC mag zich daarbij trots ‘s 15e grootste accelerator ter wereld noemen*.

​​*Volgens een onderzoek o.b.v. Pitchbook data is Start it @KBC de 5 grootste Europese accelerator en staat zelfs wereldwijd op plaats 15.

Start it @KBC biedt een unieke omgeving waar start-ups niet alleen kunnen groeien, maar ook floreren. De begeleiding naar de markt, het matchen met de juiste investeerders, het toegewijde mentorschap en de levendige community maken het een onmisbare partner voor elke start-up die ernaar streeft om succesvol te worden in de huidige competitieve zakelijke wereld. Klik hier voor meer info over het indienen van een applicatie van een start-up bij Start it @KBC

UNICUM: 100% AANDELEN IN EIGEN BEHEER

Start it @KBC gelooft in het unieke potentieel van elke start-up. “We zijn trots om een omgeving te bieden waarin je als ondernemer 100% van je aandelen behoudt." aldus Lode Uytterschaut, founder Start it @KBC. Dit is een zeldzaamheid in de wereld van acceleratoren en incubators. “We begrijpen dat jouw visie en inzet de kern vormen van jouw start-up, en willen je de vrijheid geven om je bedrijf te leiden en te laten groeien zonder dat je een deel van je aandelen hoeft op te geven.” Dit unieke kenmerk van Start it @KBC benadrukt de toewijding aan het ondersteunen van de starter, terwijl de founders van de start-up volledige controle houden over de koers van de onderneming.

DEZE GROTE SPELERS STARTTEN OOIT ALS START-UP BIJ START IT @KBC

Verschillende grote kleppers haalden hun mosterd bij de accelerator en lieten zich begeleiden tot de florerende onderneming die ze vandaag zijn. Zo zijn de grote tech-spelers Keyrock, Idalko, QustomDots en DESelect ooit gestart bij Start it @KBC. Ook Sodadata, ApicBase en Citizenlab zijn merken die gegroeid zijn en vandaag hun waarde op de markt al bewezen hebben dankzij de begeleiding en expertise van Start it @KBC.

“We zijn trots om hen alumni te noemen, en kijken alvast uit wat de volgende cohort aan start-ups te bieden heeft.” aldus Lode Uytterschaut, founder Start it @KBC.

Andere alomgekende spelers die ooit gestart zijn bij de accelerator zijn o.m. Loop Earplugs, Ellio, Guud, Imby Petfood of COSH!, maar ook de spelers FibriCheck, Turbulent of JasnaRok en MORO Essentials zijn bij Start it @KBC als start-up begonnen.

Lode Uytterschaut

EEN NETWERK VAN ​ +170 MENTOREN, MET ELK HUN EIGEN EXPERTISE

Met een doelgerichte aanpak begeleidt de accelerator start-ups naar de markt, waarbij ze de expertise van coaches, partners en mentoren ter ondersteuning inzetten. Met een indrukwekkende verzameling van meer dan 170 mentors sta je als start-up er nooit alleen voor. Deze ervaren professionals staan klaar om hun kennis en inzichten te delen, en begeleiden de starters bij elke stap op hun reis naar succes. Of het nu gaat om zakelijke strategieën, technische vraagstukken of groeiplannen, de mentors van Start it @KBC bieden waardevol advies op maat over onderwerpen als blockchain, mode en duurzaamheid. Als start-up bij Start it @KBC heb je dus niet alleen toegang tot kapitaal, maar ook tot strategische partnerschappen die een voorsprong geven. ​ ​

Bovendien is Start it @KBC te vinden in 7 hubs in België en krijg je via het GAN-lidmaatschap toegang tot het grootste internationale start-upnetwerk ter wereld. Als start-up bij Start it @KBC heb je dus altijd toegang tot een omgeving waar je andere ambitieuze ondernemers kan ontmoeten. Met meer dan 2.500 founders in hun community, is er altijd wel iemand beschikbaar die begrijpt welke uitdagingen je tegenkomt als start-up en die klaar staat om te sparren en kennis te delen.

Klik hier voor meer info over het indienen van een applicatie van een start-up bij Start it @KBC.

Femke Van de Werf - PR consultant, Marnix and Ally

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate