PERSUITNODIGING: Belgunique verklaart zijn liefde voor lokaal talent

30 maart | 10u-12u | Ontbijtvoorstelling in De Serre, Lange Gasthuisstraat 29-31, Antwerpen

Op 30 maart opent Belgunique de deuren van zijn e-commerceplatform. Daar vind je voortaan een heleboel producten ‘Made in Belgium’ onder één dak. De missie van Belgunique.be: Talent van eigen bodem dichter bij de consument brengen.

Speciaal voor de lancering organiseert Belgunique een ontbijtvoorstelling met een tentoonstelling van de producten die de meer dan 45 getalenteerde Belgische ontwerpers aanbieden op het platform.

Want het is een trend waar je niet meer omheen kan: Meer en meer Belgen creëren mooie, originele en handgemaakte producten. En almaar vaker maken ze daar hun beroep van. Belgunique speelt daar nu op in door al dat talent in contact te brengen met potentiële klanten.

“In elke regio schuilt enorm veel lokaal talent”

Het uitgangspunt? Ontwerpers hebben vaak niet de tijd, de middelen of de knowhow om zich via e-commerce in de kijker te werken. Belgunique helpt hen daarbij. Het platform laat consumenten niet alleen onbekende, authentieke en creatieve producten ontdekken. Het brengt die producten en hun ontwerpers ook in contact met mogelijke kopers.

Per regio geeft Belgunique een overzicht van alle ontwerpers en producten die er te vinden zijn. Zo kan iedereen ontdekken hoeveel lokaal talent er is in zijn of haar buurt. Bij de lancering stappen al 48 Belgische ontwerpers mee in het avontuur.

Sofie Smolders, founder Belgunique: “De producenten reageren heel enthousiast omdat dit nieuwe platform hen extra verkoopsmogelijkheden biedt. Bij Belgunique vind je Belgische limonade, lederen handtassen, meubels, handgemaakte gitaren... Een heleboel unieke, lokale producten.”

Belgunique maakt deel uit van incubator Start it @kbc die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

////

We nodigen je van harte uit voor de lancering van Belgunique, in aanwezigheid van een heleboel talentvolle lokale producenten. Wil je er graag bij zijn? Bevestig dan je komst vóór 24 maart via [email protected].

10u00        Welkom!
10u15         Ontbijt met voorstelling Belgunique
10u30-12u00    Producttentoonstelling open
10u45        Individuele interviews met Belgunique en ontwerpers
12u00        Einde

Praktisch
Donderdag 30 maart 2017 vanaf 10u
De Serre, Lange Gasthuisstraat 29-31, Antwerpen

Tot dan!
Het Belgunique-team

Over Belgunique
Belgunique.be is digitale marktplaats voor authentieke en creatieve producten, gemaakt door lokaal talent. Het platform brengt Belgische ontwerpers samen met hun kopers, en vice versa. Belgunique.be is een iniatief van Sofie Smolders, Kim Smolders & Herman Maris. Het platform maakt deel uit van incubator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.
www.belgunique.be

PERSBERICHT-Belgunique-lanceert-ecommerceplatform-met-liefde-voor-lokaal-talent.docx

DOCX - 6.7 Kb

Sofie Smolders