Small Teaser haalt 800.000 euro op in eerste kapitaalsronde

Start-up Small Teaser sloot deze week een eerste kapitaalronde af van in totaal 800.000 euro. Onder andere investeringsfonds LRM, accelerator The Co-Foundry en enkele business angels investeren mee in de start-up. Small Teaser, door Startups.be verkozen tot 'Start-up of the Year 2017' zal het vers geld voornamelijk besteden aan R&D en marketing. De oprichters willen het platform nu ook lanceren in de VS.

Small Teaser werd in juli 2015 opgericht door de tweeling Stijn en Ruth Janssens en biedt naast een nieuwe manier van bloggen ook een verdienmodel met advertentie-inkomsten aan.

“Meer en meer mensen bloggen, willen snel een lezerspubliek opbouwen en als het mogelijk is ook nog financieel beloond worden. Met Small Teaser kunnen gebruikers hun eigen digitale publicaties lanceren of mee bloggen in een bestaande, op interesse gebaseerde, publicatie. De combinatie van een instant lezerspubliek met onze ingebouwde advertentie-server maakt Small Teaser uniek en zorgt ervoor dat we bloggers onmiddellijk kunnen belonen met een deel van de advertentie-inkomsten”, vertelt Stijn Janssens.

Het opgehaald kapitaal zal voornamelijk ingezet worden om nieuwe gebruikers aan te trekken. “We zijn vandaag in meerdere landen actief, maar het grootste groeipotentieel voor ons platform zien we in de VS. Na maanden van technische optimalisaties en marketingexperimenten zijn we klaar om te schalen,” legt Ruth Janssens uit.

Het vers kapitaal voor Small Teaser komt van Belgische investeerders: het investeringsfonds The Co-Foundry brengt samen met business angels Frank Bekkers, Koen Desmedt (ex Mobile Vikings) en Bart Claeys de nodige middelen in. LRM en imec.istart kondigden vorig jaar hun investering in het jonge bedrijf al aan.

Ruth en Stijn Janssens zijn verheugd met de steun van de investeerders: “Hun jarenlange expertise komt zeker van pas tijdens onze internationale expansie de komende maanden. Tegelijk zijn we al volop bezig met de voorbereidingen van onze volgende, mogelijk ook internationale, kapitaalverhoging.”

Start up of the Year 2017
In maart werd Small Teaser verkozen tot “Start-up of the Year 2017”. Deze onderscheiding wordt jaarlijks uitgereikt door Startups.be aan de meest inspirerende onderneming uit de Belgische start-up wereld.

Het hoofdkantoor van Small Teaser blijft gevestigd op de Hasseltse Corda Campus waar ze ook kunnen rekenen op de ondersteuning van imec.istart en accelerator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Zin om zelf te beginnen bloggen? Bezoek dan zeker eens www.smallteaser.com

////////

Over Small Teaser
Small Teaser is een community blogging platform dat schrijvers beloont met een deel van de advertentie-inkomsten.www.smallteaser.com