1 jaar HPS: 6 student headhunters, meer dan 30 ingevulde vacatures

High Potential Students maakt de balans op na een jaar hard werken

High Potential Students telt vandaag 6 ambitieuze student headhunters die op zoek gaan naar de perfecte match tussen studenten en bedrijven. In Leuven, Antwerpen en binnenkort ook in Gent creëert HPS kansen en opportuniteiten voor beide partijen. Zo vertrouwden al een 32-tal bedrijven in de diensten van HPS. Dit alles mogelijk gemaakt door de steun van Start it @KBC, VOKA en Netwerk Ondernemen.

- What about?

High Potential Students zorgt ervoor dat de beste studenten een interessante studentenjob kunnen uitoefenen bij de meest interessante ondernemingen binnen hun studiedomein. Niet via een platform, maar via een persoonlijke aanpak zodat de juiste persoon op de juiste plaats komt en dit in het juiste team. Kortom: een student headhuntkantoor dat gaat voor een persoonlijke aanpak met alleen succes stories als gevolg.

High Potential Students bruist van energie, staat voor duidelijke communicatie en een doelgerichte zoektocht.

Geen voorstellingen van verkeerde kandidaten. Integendeel: 1 kandidaat voorgesteld en dadelijk de juiste match! Niet alleen wat kennis betreft, maar zelfs op vlak van persoonlijkheid!

Een samenwerkingservaring die dus zeker nog een vervolg krijgt.

- Carol Delooz van Groep Heylen

- Facts & Figures

Momenteel werken ze samen met een 30-tal bedrijven en hebben we meer dan 300 studenten in onze database die op zoek zijn naar een studentenjob. Enkele van onze klanten zijn Bare International, Nutrition & Santé, Group Heylen en ook de beloftevolle startups neoScores en Membr. HPS matchte al zo'n 34 High Potential Students met een studentenjob in hun studiedomein, waarvan enkele een vast contract tekende. Dat doen ze met 6 student headhunters én een community van studenten die HPS actief ondersteunen.

- How it all began

Precies 12 maanden geleden zag Mattias Van Nimmen zichzelf op een netwerkontbijt waar hij op zoek was naar een studentenjob die aansloot bij zijn studies Sociaal-Economische Wetenschappen. Na de standaardstudentenjobs was het echter tijd voor iets nieuws. Mattias merkte dat vele bedrijven hier oor naar hadden en hij stapte buiten met 10 jobaanbiedingen. Aangezien er slechts 24 uren in een dag zijn, besefte hij dat hij deze uiteraard niet allemaal zelf kon gaan invullen. Zie hier, de start van HPS. Voortaan zou Mattias als Chief Student Headhunter van HPS andere studenten aan een studentenjob helpen in hun studiedomein.

- What is yet to come?

"De groei die we de afgelopen maanden hebben ingezet willen we zeker blijven verder zetten. Deze groei is mede te danken aan initatieven zoals Start it @KBC, BRYO (VOKA) en Netwerk Ondernemen. Daarnaast ligt de voornaamste uitdaging in onze startup verder te laten ontwikkelen en te groeien naar een sterke onderneming die kansen blijft creëeren voor studenten. Dat blijft onze voornaamste drijfveer.", besluit Mattias.

Mattias Van Nimmen

Chief Student Headhunter, High Potential Students