Al meer dan een half miljoen euro naar Vlaamse verenigingen & goede doelen via Trooper!

18 maart 2019 - Blije gezichten op het hoofdkwartier van Trooper in Grimbergen. En niet zonder reden.  Want met deze vorm van sociaal ondernemen ging er intussen al meer dan 500.000 € aan extra middelen rechtstreeks naar de meer dan 3.600 aangesloten verenigingen & goede doelen.

Afgelopen weekend zette Trooper de vereniging in de bloemetjes die de teller over de kaap van de 500.000 € bracht:  vzw Totaal, een vereniging die kampen, vorming, coaching en ontmoeting organiseert voor kinderen en jongeren met een spraak- en taalontwikkelingsstoornis en hun omgeving. Lore Van Coppenolle van vzw Totaal is alvast erg enthousiast: “Het voordeel van Trooper is dat mensen onze vzw kunnen steunen zonder dat ze zelf iets extra moeten betalen, dus dat is eigenlijk een heel makkelijke manier om hen te overtuigen om voor ons te Troopen!”

En er is nog meer goed nieuws. Nadat Trooper, deel van accelerator Start it @KBC die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt, in december nog werd uitgeroepen tot Belgium’s New Brand of the Year 2018, bereikte in januari van dit jaar de eerste Troopervereniging – Overdruksyndroom vzw -  de kaap van de 5.000 €.

Zij zijn het bewijs dat je vereniging via Trooper niet zomaar wat extra geld kan verzamelen, maar dus echt ook wel een serieus werkingsbudget kan binnenhalen.

Fien Wuestenberg van Overdruksyndroom legt uit hoe ze dit voor mekaar kreeg:  “Het is eigenlijk super simpel. Ik heb totaal geen gène. Wat ik doe, is de leden blijven aanspreken dat ze al hun online aankopen via onze Trooperpagina moeten doen. Ik schrijf 4 nieuwsbrieven per jaar, tussendoor nog wat mailtjes, en ik schakel Facebook in. Ik doe daarin vooral concrete aankoopsuggesties naar onze leden, vaak overdruksyndroom-patiënten. Zoals medicatie en voedingssupplementen kopen via onze Trooperpagina. Online shoppen is voor overdrukpatiënten heel handig, want ze zijn vaak niet meer zo mobiel. Bovendien leveren ze door te Troopen ook een bijdrage aan het wetenschappelijk onderzoek. Ik stap ook gewoon naar bedrijven. Weer zonder gène. Ik vraag hen al hun zakenreizen via mijn Trooperpagina te boeken. Ja, en dat zijn grote bedragen hé, die serieuze commissies opleveren. Er was ook eens een lid en die haar man startte een bedrijfje. Die heeft dan 10 computers besteld via onze Trooperpagina. Dat tikt aan hé!”

Elisabet Lamote van Trooper: "Toen Trooper werd opgestart leek 200 € à 1.000 € per jaar ons al echt nuttig en leuk voor de aangesloten verenigingen. Een beetje als een extra bovenop de jaarlijkse wafelenbak of mosselavond. Dat Overdruksyndroom er op zo’n korte tijd in geslaagd is al 5.000 € te verzamelen via Trooper maakt ons uiteraard heel gelukkig! Hopelijk volgen er nog heel wat andere verenigingen!"

Wil je graag je vereniging aansluiten of steunen? Of wil je graag nog wat meer info? Neem dan zeker een kijkje op www.trooper.be. Of je kan ook dit filmpje bekijken, waarin onze Chinese vrijwilliger Gert Verhulst duidelijk uitlegt hoe Trooper werkt: https://www.youtube.com/watch?v=ubU0Ja5TEoI

////////

OVER TROOPER

Trooper is een snelgroeiend online shop-platform. Het grote verschil met alle andere shop-platformen is dat je je vereniging of goede doel steunt als je via Trooper shopt, zonder dat het je iets extra kost. Gemiddeld 5% per aankoop. Het zijn immers de aangesloten webshops die een extra commissie geven: een nieuwe trend waarbij marketingbudgetten worden ingezet om zo de verenigingen & goede doelen te steunen.

Een goed jaar geleden zette ook Studio 100 de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Trooper werd in december 2018 ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’.