Belgisch vitaminemerk wint internationale design awards

De start-up Metis Supplements maakt hoogwaardige en natuurlijke voedingssupplementen, mét oog voor design. Enkele maanden geleden viel hun stijlvolle verpakking een eerste keer in de prijzen met de Dieline Design Award in Chicago. Nu haalt Metis ook een tweede award binnen: de Britse D&AD Award.  Dit is een primeur voor de Belgisch farmaceutische en voedingssupplementenmarkt.

Bijna één op vijf Belgen gebruikt voedingssupplementen. Toch moeten supplementen opboksen tegen een negatieve reputatie, want veel goedkope multivitaminen zijn onvoldoende gedoseerd en hebben nauwelijks effect. Start-up Metis Supplements pakt het anders aan. Het familiebedrijf kan daarbij rekenen op de ondersteuning van Start it @KBC, de grootste accelerator voor start-ups in België.

Metis maakt hoogwaardige en natuurlijke voedingssupplementen. Het bedrijf gebruikt alleen natuurlijke, krachtige én wetenschappelijk bewezen elementen, en dat in effectieve dosissen. Bovendien worden de voedingssupplementen van Metis alleen in apotheken verkocht, waar elke claim gestaafd moet worden.

Energy, Sleep & Beauty

Het assortiment van Metis bestaat uit drie formules: Energy, Sleep en Beauty. Alle drie hebben ze hun eigen unieke nummer en kleur ter herkenning. De Energy formule bevat een hoge dosis aan Ginseng, die je meer focus geeft en helpt tegen stress. De Sleep formule werkt met een unieke combo van Valeriaan en Eschscholcia, die je beter doen in- en doorslapen. De derde, Beauty, formule bevat Bamboo, olijfblad extract en andere bouwstoffen. Deze bestanddelen zorgen samen voor minder haaruitval bij vrouwen, voller haar en sterke nagels. De Metis bekers zijn te koop vanaf €22,5.

Uniek design voor voedingssupplementen

Metis koos weloverwogen voor een duurzame glazen beker in de vorm van de traditionele maatbeker, voorzien van een strakke verpakking en etikettering.

Design is één van Metis' topprioriteiten, omdat ze de effectiviteit willen verbeteren. Supplementen belanden vaak in één of andere keukenkast of in het medicijnenkastje dat alleen open gaat wanneer mensen ziek zijn. Metis wil er met een modern design voor zorgen dat de potjes niet in de kast verdwijnen maar net op de keukentafel terecht komen. Op die manier springen ze meer in het oog en ondersteunen ze de dagelijkse inname. De zogenaamde therapietrouw krijgt hierdoor een stevige boost.

Metis’ design springt niet alleen bij de consument in het oog maar ook bij de juryleden van awards voor verpakkingsdesigns. Zo ging Metis eerst aan de haal met de Amerikaanse Dieline Design Award. Enkele weken later haalde ze ook de D&AD Award binnen. Een award die door The Telegraph omschreven wordt als "één van de meest prestigieuze en competitieve awards op vlak van design."

Maxim Christiaen Marketing & Sales Director, Metis Supplements