Belgische start-up LucidWeb lanceert VR-content distributieplatform op 76ste Filmfestival van Venetië

Perspresentatie: Venetië, 30 augustus 2019, 14u20 - Spazio Incontri, “VR-island”, Lazzareto Vecchio - hub.brussels

• LucidWeb Pro is een white-label platform voor het rechtstreeks publiceren en delen van 360°/VR-content via telefoon en desktop.

• Sarah Wolozin, MIT Open Documentary Lab Director, treedt toe tot de adviesraad.

• LucidWeb gaat wereldwijd strategische partnerships aan met VR-studio's, VR/AR bureaus en newsrooms en bereidt eerste investeringsronde voor.

De Brusselse VR/AR-startup LucidWeb lanceert LucidWeb Pro, een gloednieuw ‘browser based’ distributieplatform voor de audiovisuele sector. LucidWeb Pro zorgt ervoor dat TV-zenders, uitgevers en VR-bureaus hun 360/VR-content rechtstreeks, snel en kwalitatief kunnen publiceren en delen met hun publiek, via het web. De start-up - die deel uitmaakt van de Start it @KBC community - mag haar nieuwe platform exclusief voorstellen op het Filmfestival van Venetië (30 augustus 2019).

LucidWeb Pro is een white-labelled distributieplatform. De startup lanceert daarmee een kant-en-klare, eenvoudig te gebruiken tool waarmee audiovisuele bedrijven hun beelden snel en in optimale kwaliteit kunnen verspreiden via het web. LucidWeb richt zich specifiek op professionele, veeleisende audiovisuele bedrijven die beelden in de meest optimale omstandigheden moeten kunnen publiceren en distribueren.

Televisiezenders, uitgevers en VR/AR-bureaus kunnen hun 360°/VR-content dankzij de browser van LucidWeb Pro  onmiddellijk en rechtstreeks beschikbaar maken voor streaming op desktops, smartphones en VR-headsets. Ze hebben dus geen aparte, dure video-applicaties meer nodig, waardoor ze geld en tijd besparen. Hun verhalen zijn onmiddellijk en in één klik beschikbaar voor hun publiek.

LucidWeb Pro beschikt bovendien over een gebruiksvriendelijk UX-design en brengt heel wat handige features mee waarmee professionals elk verhaal kunnen omtoveren tot een meeslepende ervaring. De features zijn zo ontworpen dat ook mensen met beperkte technische kennis ermee aan de slag kunnen.

Wereldwijde partnerships

LucidWeb werkt nu al wereldwijd samen met online uitgevers en televisiezenders, waaronder Netapp (Verenigde Staten), VRT (België) en ARTE France (Frankrijk).

Adrien Larouzée, hoofd webprojecten en games van ARTE France, is enthousiast over de samenwerking met LucidWeb: ‘We werken samen met LucidWeb om onze VR-content om te zetten naar WebVR. Het naar ‘de browser’ brengen van de games maakt ze toegankelijker voor onze gebruikers. De drempel om een verhaal te ontdekken verlaagt en tegelijk wordt de ervaring voor onze klanten sterk geoptimaliseerd, zowel op mobiel, desktop als VR-headset.”

///

Over LucidWeb

LucidWeb is een snelgroeiende WebVR en WebAR-startup gevestigd in Brussel met een missie om 360°/VR-content op grote schaal toegankelijk te maken. Televisiezenders, uitgevers en online bureaus kunnen zo verhalen via de browser verspreiden. LucidWeb wordt geleid door erkende experts in WebXR. Onlangs verwelkomde haar adviesraad een gerenomeerd talent op het gebied van interactieve content: Sarah Wolozin, directeur van het MIT Open Documentary Lab (Boston).

Diana del Olmo Media Strategist, LucidWeb