PERSUITNODIGING: Exclusieve testvlucht van Robo Firefly

Belgische tech start-up lanceert voor het eerst gevleugelde drone

Om de lancering van de Robo Firefly - het eerste product van tech start-up Hummingdrones - te vieren nodigen we de pers van harte uit voor een exclusieve pilootvlucht op 15 mei om 14 uur in Hotel Ragnarok in Leuven. De ontwikkeling van deze drone met vleugels duurde 9 jaar aan de Universiteit van Leuven. Nu is de Robo Firefly klaar om het labo te verlaten en kondigen de makers van Hummingdrones de voorverkoop aan.

Natuur als inspiratie

De Robo Firefly is geïnspireerd door de vlucht van insecten en het zal de eerste robot op de markt zijn die vliegt door de hoogfrequente fladderende vleugelbeweging van insecten na te bootsen. Het heet de 'Firefly' naar de stroboscoop die is ingebouwd om de betoverende vleugelbeweging in realtime slow motion te visualiseren.

Door gebruik te maken van fladderende vleugels in plaats van propellers, kan de Robo Firefly geweldige vliegbewegingen uitvoeren en doet dit zonder veel lawaai te maken (alleen een aangenaam 'zoemend' geluid), in tegenstelling tot uw typische drone.

Over Hummingdrones

Tech start-up Hummingdrones, gelegen aan de Vaartkom in Leuven, maakt kleine bio-geïnspireerde vliegende robots die vliegen door met hun vleugels te fladderen, in plaats van propellers te gebruiken zoals andere drones. Hun missie is om mensen - van jong tot oud - te inspireren voor wetenschap en technologie door kleine robots te ontwikkelen die tot ieders verbeelding spreken. Hummingdrones maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Frederik Leys, CEO van Hummingdrones, begon 9 jaar geleden met de ontwikkeling van deze bio-geïnspireerde drone als onderdeel van zijn thesis aan de Universiteit van Leuven. Vervolgens behaalde hij zijn doctoraat in Werktuigkunde. "Ik had nooit gedacht dat dit mijn baan en een succesvol bedrijf zou worden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets anders zou doen."

Programma:

• Wat: Live demonstratie, filmopnames en mogelijkheid tot interviews met de uitvinder en investeerders
  • Wanneer: Woensdag 15 mei om 14.00 uur
  • Waar: Hotel Ragnarok, Engels Plein 35 -101, 3000 Leuven

Bevestig uw aanwezigheid en garandeer uw plek aan robofirefly@hummingdrones.com (beperkte plaatsen beschikbaar)

Als u deze Tech-start-up gesticht in Leuven wil ondersteunen, kun u bijdragen aan de crowdfunding-campagne die op 15 mei lanceert. Meer informatie over Robo Firefly en Hummingdrones vindt u hier

www.hummingdrones.com

Lynn Van Vreckem Content & Community Manager, Hummingdrones