Belgunique verwelkomt 100e Belgische maker in 7 maanden tijd

Lancering eindejaarscampagne #nomoresocks

Antwerpen - Sinds zijn lancering in maart, bieden vandaag al  honderd Belgische ontwerpers en producenten hun creaties aan op www.belgunique.be. Met de eindejaarsfeesten op komst vind je op de webshop voor iedereen een ideaal geschenk van Belgische makelij, rechtstreeks uit ateliers in Vlaanderen en Brussel.

Vandaag lanceert het Belgisch e-commerce platform Belgunique zijn eindejaarscampagne #nomoresocks. De start-up maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die schaalbaar en innovatief ondernemerschap ondersteunt.

Met de campagne #nomoresocks wil Belgunique mensen aanzetten om iets lokaals en origineels te kopen voor het eindejaar. Bij elke aankoop wordt er een pakketje geschonken aan daklozen. Koop lokaal en geef lokaal, is het motto van Sofie, Kim en Herman, de founders van Belgunique.

Sofie Smolders, founder van Belgunique: “Met Belgunique willen we mensen terug in contact brengen met makers van hun eigen regio. Vroeger stonden makers en hun klanten veel dichter bij elkaar. Mensen gingen naar een kleermaker of kenden de goudsmid in hun buurt. Door de globalisering is die persoonlijke toets grotendeels weggevallen. Op Belgunique vind je daarom naast de producten ook de verhalen van alle producenten, waardoor er opnieuw contact ontstaat tussen maker en klant.”

Belgunique lanceerde op 30 maart 2017 met 48 ontwerpers. Sindsdien werden al meer dan 1.000 lokale producten verkocht. Dit najaar zullen al 100 lokale ontwerpers hun producten aanbieden op het platform. Belgunique bundelt alle krachten en biedt je een mooi overzicht van talentvolle ontwerpers van eigen bodem. Wie de producten live wil bekijken vooraleer te kopen, kan terecht in het winkelpunt van Belguniqe, Toko 139 in Berchem.

In 2018 zal Belgunique haar aanbod uitbreiden en Waalse producenten toevoegen aan het platform, alsook haar fysiek retail netwerk uitbreiden.

////

Over Belgunique
In heel België creëren ontwerpers originele producten die een publiek verdienen. Belgunique zorgt ervoor dat de ontwerpers en hun verhalen in ideale omstandigheden kopers bereiken en dat kopers een uniek aanbod ontdekken.

lancering #nomoresocks Belgunique

MP4 - 38 Mb