BetaGroup en Start it @kbc bundelen opnieuw de krachten

Start-up community Start it @kbc en de Belgische tech community BetaGroup bundelen het komende jaar opnieuw de krachten. Met het hernieuwde partnership versterken beide communities het start-up ecosysteem door hun belangrijkste troeven te delen.

Start it @kbc en BetaGroup tekenen vandaag opnieuw voor een intensieve samenwerking gedurende een jaar. Concreet betekent dit dat beide organisaties hun netwerk voor elkaar openstellen, samenwerken bij events en het coachen van beloftevolle start-ups. Zo organiseren Start it @kbc en BetaGroup pitchsessies en -workshops voor de start-ups en matchen ze hen met investeerders en bedrijven met het oog op het realiseren van business. Daarnaast kunnen leden van BetaGroup deelnemen aan de Start it Academy in Brussel, waar de mentoren en partners van Start it @kbc hun kennis en expertise delen met de entrepreneurs.

Julie Cruyt, General Manager van BetaGroup: “Als Belgische organisatie met basis in Brussel selecteren we de beste early stage start-ups van het hele land tijdens onze maandelijkse publieke Demo (pitching) Sessies. Die worden telkens door honderden mensen uit het start-up ecosysteem bijgewoond. Dankzij Start it @kbc kunnen we een aantal van de meest veelbelovende start-ups in the spotlight zetten. We willen als community ook meer awareness in Vlaanderen creëren en zo dé Belgische plek worden waar ‘doeners’ hun passie kunnen delen en allerlei nieuwe businesses kunnen opstarten.”

Lode Uytterschaut, founder Start it @kbc: “In onze visie is er één community van start-ups. Als de meest kwalitatieve start-up initiatieven in België de handen in elkaar slaan, ontstaat er een win-win voor zowel de initiatieven, de start-ups en het ecosysteem. Dit partnership met BetaGroup opent de weg voor tech start ups uit Brussel en het Franstalige landsgedeelte naar de coaching en het enorme netwerk van Start it @kbc.”

////////////

Voor meer informatie, contacteer:

Start it @kbc
Lode Uytterschaut

BetaGroup
Julie Cruyt

Over BetaGroup
BetaGroup is the largest Online Tech Startups’ Community in Belgium. De groep telt meer dan 8.500 leden en is met 52% Franstalige en 43% Nederlandstalige start-ups populair in beide landsgedeelten. Ook een groeiend aantal start-ups uit omringende EU-landen connecteert met elkaar via BetaGroup.

BetaGroup is gevestigd in Brussel en organiseert elke maand Demo Sessies, waar de meest veelbelovende start-ups van België hun project voorstellen aan een jury en aan de BetaGroup Community, die bestaat uit investeerders, ondernemers, studenten, mentoren en geeks. Tijdens die sessies kunnen start-ups hun waardepropositie testen en onmiddellijk professionele feedback krijgen en in contact komen met potentiële klanten. Het is ook een gelegenheid om op zoek te gaan naar medeoprichters en slim geld. De community staat open voor iedereen in het ecosysteem en voor ondernemende geesten die hun eigen digitale projecten willen lanceren.

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate