Black Friday bij Trooper!

Online shoppen aan superkortingen, én ook je vereniging of goede doel gratis steunen, het kan nu dankzij Trooper!

Grimbergen – Je kan er niet meer omheen, Black Friday is écht overal. Op vrijdag 23 november vliegen de kortingen je rond de oren, een moeilijke dag om aan de shop-verleiding te weerstaan… Maar wanneer je je online aankopen op Black Friday via Trooper.be doet kan je niet alleen mega-koopjes voor jezelf scoren, je steunt meteen ook de vereniging of het goede doel van je keuze. En dit zonder dat het je 1 eurocent extra kost! Door die extra klik via Trooper geven de aangesloten shops – meer dan 200 intussen – een extra percentage op het bedrag van je aankoop aan de vereniging of het goede doel van je keuze. Dat is dus dubbele pret: unieke Black Friday-koopjes voor jezelf, en een leuke extra voor je vereniging!

Trooper maakt echt een verschil voor heel wat verenigingen en goede doelen. Via Trooper ging er intussen al bijna 300.000 euro aan extra middelen rechtstreeks naar de meer dan 3.000 aangesloten verenigingen en goede doelen. Al meer dan 200 online shops sloten zich aan bij Trooper, waaronder Coolblue, Decathlon, About You, Asos, Booking, Hema, IciParisXL, Zeb, AS Adventure, JBC, Torfs, Brantano, Fun, Collishop, Collect & Go, Connections, Lidl, Happy Socks, Omoda, Vueling, Joker, Playmobil en vele anderen.

En dat Trooper werkt, daar kunnen heel wat aangesloten Trooper-verenigingen over getuigen. Hierbij alvast enkele reacties:

Maite De Wel van Chiro Pol Opwijk: "Wij hebben onze Chiro aangesloten bij Trooper omdat we dringend nieuwe kookpotten nodig hebben voor ons zomerkamp, en dit kost veel geld. Afgelopen zomer stond onze eerste gloednieuwe kookpot al te blinken in onze fourage, dankzij de centen die we via Trooper hebben verzameld. Hopelijk worden dit er volgende zomer nog meer!"

Fien Wuestenberg van Overdruksyndroom vzw: "Voorlopig is er nog niet echt een universiteit die een onderzoek is gestart naar ons overdruksyndroom en Tarlov Cysten, vandaar dat wij met onze vzw zelf fondsen willen werven voor zo’n onderzoek, maar dit kost handenvol geld. Via Trooper hebben wij intussen al bijna 4.500 euro ingezameld! Super dat mensen ons bij het online shoppen kunnen steunen zonder dat ze hiervoor iets extra’s moeten betalen: al die extra kliks via onze Trooperpagina maken echt een groot verschil voor ons."

Bart Van Bavel van Jamboree 2019 Scouts & Gidsen Vremde-Boechout: "28 van onze Jong-Givers, Givers, Jins & leiding willen volgend jaar heel graag naar de World Jamboree in de Verenigde Staten. Maar dat kost centen. Véél centen. Daarom besloten we om ons ook aan te sluiten bij Trooper om zo wat extra geld te verzamelen. En met succes, want intussen staat er toch al meer dan 2.500€ op onze Trooperteller, dus wij blijven zeker overtuigd verder troopen! Het is een mooie aanvulling op al onze andere activiteiten om geld in het laatje te krijgen, en het leuke is dat het de mensen niets extra kost."

Hoe werkt Trooper?
1. Je gaat naar de pagina van de gekozen vereniging of goede doel op trooper.be
2. Je kiest een webshop en klikt op de banner.
3. Je doet gewoon je aankoop zoals altijd, zonder een euro extra te betalen.
4. De shop betaalt een percentje of bedrag aan de gekozen vereniging of goede doel. Hoeveel dat percentje gemiddeld bedraagt staat aangegeven bij elke shop.

////////

Over Trooper
Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts & Jan Dejonghe, en intussen zette ook Studio 100 de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Dit Grimbergse initiatief is ook 1 van de 5 finalisten voor ‘Belgium’s New Brand of the Year’.
Meer info vind je op www.trooper.be