Cazou.nl steekt tweedehands kleding in een nieuw jasje

Lancering Nederlandse webshop voor tweedehands kledij

Antwerpen – Nederlanders kopen en verkopen jaarlijks 10 miljoen tweedehands kledingstukken online. Reden genoeg voor internetondernemer Tim Fockedey (24) om Cazou.nl op te starten, een online platform waarop jonge ouders gedragen (kinder)kleding kunnen kopen en verkopen.

Cazou.nl is de nieuwste kledingmarktplaats in Nederland en onderscheidt zich door zich te richten op jonge ouders en extra veiligheid. Als verkoper plaats je in enkele klikken helemaal gratis een kledingstuk online, die een geïnteresseerde koper dan via iDeal kan overkopen. Cazou kijkt erop toe dat zowel de betaling, uitbetaling als verzending van de bestelling correct verlopen.

Sinds de bètalancering van Cazou.nl in maart dit jaar werden al meer dan 3000 kledingstukken online geplaatst, waarvan er zo’n 500 verkocht werden. De testfase leverde heel wat interessante feedback op.

“Op vraag van de gebruikers hebben we het mogelijk gemaakt dat je als koper kledingpakketten kunt samenstellen. Zo bespaar je op de verzending. Die aanpassing heeft de verkoop, en dan vooral van babykleding, een grote boost gegeven.”, aldus Tim Fockedey, Founder van Cazou.

Alle voordelen van een hedendaagse webshop

Cazou.nl biedt alle voordelen van een hedendaagse webshop. Als koper plaats je artikels die je wilt kopen in een winkelwagentje waarna je ze via iDeal kan afrekenen. De verkoper ontvangt vervolgens een gratis PostNL verzendlabel dat hij kan gebruiken om zijn tweedehands kledij te versturen. Wanneer de koper het pakket thuis in goede staat ontvangt, krijgt de verkoper automatisch en integraal het aankoopbedrag uitbetaald.  Zijn er toch beschadigingen aan de bestelling, dan kan de koper het pakket gratis retourneren.

75% tot 90% besparen

Jaarlijks worden er 10 miljoen tweedehands kledingstukken verhandeld. Ruim 40% hiervan worden gekocht en verkocht door ouders tussen de 25 en de 45 jaar. Jonge gezinnen zitten vaker financieel krap, terwijl de kinderen voortdurend uit hun kleren groeien. Door te kiezen voor tweedehands besparen deze gezinnen 75% tot 90% op het totale kledingbudget. “Op jaarbasis betaal je gemakkelijk een reisje van het uitgespaarde bedrag”,  aldus Tim Fockedey, Founder van Cazou.

Toekomstplannen

Ook in de toekomst heeft Cazou nog grootse plannen. “Tegen oktober 2016 komen we met onze eerste mobiele applicatie. Daarnaast willen we Cazou snel uitbreiden naar België, Frankrijk en de Verenigde Staten.

Cazou maakt deel uit van Start it @kbc, de grootste start-up community in België, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Tim Fockedey
Founder Cazou
t.fockedey@cazou.be
+32 496 298 352

Start it @kbc
Lode Uytterschaut
lode.uytterschaut@kbc.be

Over Cazou
Cazou is een online marktplaats waarop jonge ouders hun (kinder)kleding kunnen kopen en verkopen. In 2015 haalde Cazou de finale van de Belgische ondernemerswedstrijd Bizidee. Cazou wordt ondersteund door IT-bedrijf Lemon en door Start it@kbc, de grootste start-up community van België.

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.