Dit ongeëvenaarde draagbare stopcontact laadt al je mobiele apparatuur op met dezelfde kabel

Van je vintage platenspeler tot je nieuwste MacBook Pro, de LIFEPOWR A3 powered ze allemaal. Nu beschikbaar op crowdfunding platform IndieGoGo

• De LIFEPOWR A3 vergemakkelijkt je leven
  • ​Het is de eerste draagbare battery pack ter wereld die de nieuwe USB-C Power Delivery standaard volledig integreert
  • USB-C PD is de nieuwste technologie op het gebied van data- en stroomtoevoer
  • De LIFEPOWR A3 werd al 30% gefund binnen de eerste 24 uur
Antwerpen -  De Belgische startup LIFEPOWR lanceerde onlangs de LIFEPOWR A3 op IndieGoGo. Het is de eerste powerbank ter wereld die de volledige nieuwe USB-C technologie met Power Delivery integreert tot 100W. Huidige powerbankfabrikanten hebben USB-C PD nog maar tot 30W weten te implementeren. Als de nieuwe standaard connector maakt USB-C alle andere kabels en opladers overbodig. Behalve deze nieuwste technologie, heeft de A3 ook een standaard 120W stopcontact (!) en Quick Charge 3.0 technologie. De A3 werd al voor 30% gefinancieerd op IndieGoGo binnen de eerste 24 uur. LIFEPOWR heeft minstens 35k nodig om over te kunnen gaan tot productie.

Oprichter en CEO Dries Bols bedacht de LIFEPOWR A2, de voorganger van de A3, op een van zijn muziekprojecten op locatie. De A2, met zijn ingebouwde AC/DC converter en capaciteit van 99.9Wh, was de perfecte kleine generator voor stroom op locatie. Klein genoeg om overal mee naartoe te nemen en krachtig genoeg om een hele reeks aan apparatuur van stroom te voorzien: gitaarversterkers, speakers, audio mengpanelen, microfoons, keyboards,... De A2 werd gefund op IndieGoGo in 2015, en wordt momenteel overal ter wereld gebruikt door tevreden consumenten. Maar, met de opkomst van USB-C in de markt, was het noodzakelijk om de A2 een upgrade te geven.

Waarom verbetert USB-C ons leven?

• Het is compatibel met andere nieuwe technologieën zoals Thunderbolt 3, USB 3.1 en Power Delivery, wat zorgt voor snellere data overdracht en meer power
  • ​Het is klein, multi-functioneel (data én power), universeel en maakt andere kabels overbodig
  • Het is bi-directioneel: het kan zenden en ontvangen

De IndieGoGo campagne duurt een maand. Na de campagne zal de A3 de finale ontwikkelingsfase betreden en vervolgens in productie gaan. De A3 zou in November 2017 aan alle backers wordt geleverd.

LIFEPOWR maakt deel uit van accelerator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.