Een gepersonaliseerde fles premium drank: het perfecte (relatie)geschenk!

• Lancering nieuwe en innovatieve webshop Make Your Own Spirit
  • Nu ook je eigen fles drank creëren via smartphone

GENT - De start-up Make Your Own Spirit – MYOS voor de vrienden – lanceert haar webshop 2.0. Het bedrijf realiseerde het afgelopen jaar een groei van wel 180% en is klaar voor de volgende stap. Vanaf nu kan je bijvoorbeeld ook via je smartphone een op-en-top gepersonaliseerde fles premium sterkedrank creëren. En je kunt dankzij een speciale 3D-weergave, zien hoe het eindresultaat er zal uitzien.

Via de webshop www.makeyourownspirit.com kun je in een paar eenvoudige stappen een kwaliteitsvolle en vooral hoogstpersoonlijke fles sterke drank bestellen. Je kiest zelf het soort premium alcohol, het design van de fles en wat er op het label staat: een leuke afbeelding of een stukje eigen tekst. Het concept is een schot in de roos, want twee jaar na de lancering hebben oprichters Michel Cobbaert en Wout Steenacker al meer dan 20.000 flessen verkocht en een groei van 180% gerealiseerd. De start-up maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt.

Gebruiksvriendelijk en fun met de smartphone
Make Your Own Spirit heeft haar webshop nu volledig vernieuwd en een pak gebruiksvriendelijker gemaakt. Ook via de smartphone.

Michel Cobbaert, oprichter van MYOS: “45% van de bezoekers op de website zijn mobiele gebruikers. We hebben onze website nu aangepast zodat ook zij vanaf vandaag een gepersonaliseerde fles sterkedrank van topkwaliteit kunnen bestellen. En dat werpt duidelijk zijn vruchten af, merken we aan het toenemende aantal mobiele bestellingen.”

“Daarnaast wilden we een webtool lanceerden die niet alleen user friendly maar ook fun is. Onze vernieuwde website is een echte beleving geworden, zowel bij het kiezen van de drank als het finetunen van een persoonlijke tekst. Door middel van een speciale 3D-weergave kunnen onze klanten hun flessen live in 3D zien, zodat ze precies weten hoe die er uiteindelijk zal uitzien.”

“Er hebben zelfs al huwelijksaanzoeken op onze flessen gestaan”, vertelt Wout Steenacker. “Maar ze zijn ook ideaal voor horecazaken die origineel uit de hoek willen komen met een eigen huisspirit. Of het perfecte relatiegeschenk voor bedrijven. Want iedereen krijgt toch liever een leuke fles gin met zijn eigen naam op, in plaats van een saaie fles wijn die je waarschijnlijk zelf aan iemand anders geeft?”

Europese ambities
Na België wil start-up Make Your Own Spirit nu ook de rest van Europa veroveren met haar concept, en naast bedrijven ook particulieren laten kennismaken met de MYOS-experience. Zo biedt het bedrijf binnenkort ook miniflesjes van 5cl aan, een primeur.

////////

Over MYOS
Make Your Own Spirit is een webshop waar je een persoonlijke drankfles kunt vormgeven. Kies tussen premium gin, rum, wodka, whisky of vermouth en vervolgens de kleur en de vorm van de fles. De laatste stap is een persoonlijk label maken met een eigen tekst of zelfontworpen logo. Hiermee kun je eindeloos variëren. Het resultaat is een unieke, origineel en kwaliteitsvol product. Eenmaal besteld, wordt de fles 1 à 2 dagen later gratis thuisbezorgd. Go ahead Picasso, the canvas is yours!