finance&invest.brussels wordt partner van Start it @KBC om start-ups te ondersteunen

Brussel. Het gewestelijke investeringsbedrijf finance&invest.brussels en de accelerator Start it @KBC gaan een partnerschap aan om jonge innoverende start-ups te steunen. Deze samenwerking geeft Start it @KBC start-ups toegang tot een groter netwerk van mentors & experts. Een stevige boost dus ten voordele van ondernemers, én voor de regionale economische ontwikkeling en herstel.

De huidige economische Covid-19 impasse heeft plots de “verplichte” pauzeknop ingeduwd voor tal van ondernemers en nieuwe starters. Tegelijkertijd stimuleert de covid crisis, paradoxaal genoeg,  innovatie, creativiteit en de goesting om te ondernemen. In deze context hebben finance&invest.brussels en de belangrijkste start-up accelerator in België beslist om hun krachten te bundelen om starters te begeleiden. Dit om de heropstart van onze economie te stimuleren en de creatie van nieuwe werkgelegenheid te bevorderen. De slogan van Start it @KBC  “Building Business as unusual together” krijgt zo nog meer betekenis.

Door een officiële partner te worden van Start it @KBC neemt finance&invest.brussels een volgende stap in de invulling van haar rol als regionale facilitator voor start-ups in, en rond, het Brusselse.

Franc Bogovic, Deputy CEO van finance&invest.brussels, vertelt: “Met dit partnership kunnen we nog meer start-ups ondersteunen door know-how te delen en mogelijks gericht te financiëren. We zetten zo een volgende stap om Brussel aantrekkelijker te maken als dé plaats in België om een bedrijf starten. Start it @KBC kan een start-up nog beter helpen groeien.”

Finance&invest.brussels’ belangrijkste opdracht bestaat erin een regionale financieringspartner te zijn voor bedrijven om zo nieuwe projecten en hun ontwikkeling te steunen. “De economische impasse die onze maatschappij vandaag de dag doormaakt is een drijfveer voor finance&invest.brussels om meer dan ooit het ecosysteem van de ondernemerschap te stimuleren en innovatieve, gedurfde projecten mee te ondersteunen.”

Financieringsadvies voor start-ups

Met meer dan 900 start-ups is Start it @KBC de eerste én grootste start-up gemeenschap in België Bij Start it @KBC worden start-ups gedurende drie intensieve maanden ondergedompeld in een sterk versneld ontwikkelprogramma op maat. Daarbovenop kunnen ze gedurende een jaar een co-working ruimte gebruiken waarbij ze toegang hebben tot de raad & know-how van mentors en een breed netwerk, waarvan finance&invest.brussels nu deel van uitmaakt.

”Start-ups zijn altijd op zoek naar goede raad over financieringsopties, onder andere daarom is het nu een bijzonder geschikt moment voor dit partnerschap,” zegt Anna Thomlinson, Managing Director van Start it @KBC, “Onze founders en wij proberen al voorbij de covid-19 crisis te kijken, naar manieren om verder te kunnen groeien. We zijn heel blij dat we hierbij vanaf nu worden bijgestaan door de experts van finance&invest.brussels."

Mélusine Baronian Woordvoerster, finance&invest.brussels