Gamification scale-up StriveCloud helpt Londense pendelaars CO² uitstoot te minimaliseren

Loyaliteitsprogramma HumanForest (UK) en StriveCloud (B) beloont gebruikers voor duurzame verplaatsingen door Londen

• Belgische StriveCloud en Britse HumanForest werken samen voor lancering TreeCoin loyaliteitsprogramma in een community van 35.000 burgers
  • Programma spaart 3,5 ton uitgespaarde CO² uit, vergelijkbaar met de CO² reductie van 1.680 bomen.

Gent, 3 december 2021 - De Belgische Gamification scale-up StriveCloud kondigt een samenwerking aan met het Britse HumanForest, een bedrijf dat gedeelde mobiliteitsdiensten aanbiedt in Londen.

Met het 'TreeCoin Loyalty Programme' dat HumanForest en StriveCloud samen lanceren kunnen gebruikers 'TreeCoins' verdienen op basis van het aantal kilometers dat zij met HumanForest e-bikes rijden. De TreeCoins kunnen vervolgens worden ingewisseld voor extra gratis minuten rijtijd op HumanForest e-bikes.

Het concept is eenvoudig: één mijl rijden op een HumanForest e-bike voorkomt dat dezelfde hoeveelheid CO² die een boom van gemiddelde grootte opneemt in één dag, vrijkomt in de atmosfeer. Voor elke 5 mijl die gebruikers rijden (wat dus vijf bomen aan CO² bespaart), verdienen de gebruikers een TreeCoin. Eén TreeCoin staat gelijk aan één minuut extra gratis rijden voor de gebruiker.

Met het loyaliteitsprogramma hoopt HumanForest aan te tonen dat kiezen voor een duurzame levensstijl niet ten koste hoeft te gaan van je portemonnee. Door zich op een koolstofarme manier door de stad te verplaatsen, kunnen zowel mensen als de planeet profiteren van een gezondere, aangename leefomgeving.

Positieve motivatie voor duurzaam consumentengedrag door Gamification

De Belgische gamification-softwareprovider StriveCloud bracht TreeCoin mee tot leven.

Freek Borghgraef, mede-oprichter StriveCloud: “Gamification is een heel krachtig middel om milieuvriendelijker consumentengedrag te stimuleren en kan op termijn bijdragen aan een duurzamere toekomst voor iedereen. Het is geweldig om als bedrijf op deze manier impact te hebben en een betere en gezondere plek te maken van deze wereld. Pendelaars zien hun positieve impact op het milieu visueel groeien en worden ervoor beloond. We verwachten andere soortgelijke projecten uit te rollen in andere grote steden over de hele wereld.”
Freek Borghgraef, Co-founder & Head of Customer Development StriveCloud
Michael Stewart, medeoprichter en Head of Marketing bij HumanForest: “TreeCoins zijn niet alleen een beloning voor HumanForest gebruikers, ze zijn ook een vorm van bewustwording. We willen dat elke Londenaar weet welke positieve impact hij of zij kan hebben op onze stad.”

Over StriveCloud
StriveCloud biedt gemakkelijk te implementeren gamification software bouwblokken aan voor applicaties van bedrijven om de gebruikservaringen hier in te verbeteren en motivatie van de eindgebruiker te verhogen. Dit gebeurt oa. door het toevoegen van spelelementen in de user journey, om een leuke en lonende app-ervaring te creëren die gebruikers gemotiveerd houdt om hun doelen te bereiken. Dit leidt tot betere betrokkenheid en loyaliteit.

Over HumanForest
HumanForest is een écht duurzaam micro-mobiliteitsplatform dat betaalbare en toegankelijke oplossingen biedt voor het delen van e-bikes in Londen. Het biedt gebruikers 10 minuten gratis gebruik per dag aan, gevolgd door tarieven van £0,15 per minuut, dankzij hun advertentie-inkomsten model waarbij gebruikers een advertentie ontvangen via de app voor en na hun reis. ​
HumanForest lanceerde zijn vloot van 800 volledig e-bikes in Londen in september 2021 samen met lokale gemeenschappen, klanten, de lokale overheid en partners. ​
Het bedrijf heeft onlangs 2,3 miljoen pond opgehaald in zijn pre-serie A-financieringsronde, waarmee de waardering op 32 miljoen pond komt.