Garvis lanceert AI-platform dat planningen afstemt op veranderende wereld in minder dan 24 uur

• Garvis zorgt voor een ommekeer in manier waarop bedrijven hun voorraden beheren, met een planningssysteem dat snel inspeelt op onverwachte schommelingen in de vraag naar producten.
  • De planner staat centraal in het bionisch AI-planningssysteem, hij heeft controle over de technologie en neemt zélf de beslissingen.
  • Het planningssysteem kan op één dag geïmplementeerd worden bij bedrijven.

Antwerpen, 6 mei 2021 - Covid-19 heeft duidelijk gemaakt dat bedrijven hun forecasts niet meer kunnen baseren op data uit het verleden. Het nieuwe platform Garvis zorgt voor een revolutionaire ommekeer in de manier waarop planners en ondernemingen hun voorraden beheren. Het bionisch planningssysteem, gebaseerd op artificiële intelligentie, combineert de eigen inzichten van planners met realtime data-analyses en is op amper één dag operationeel. Garvis dringt fouten in de bevoorradingsketen met 30 procent terug en realiseert tijdswinst en kostenbesparingen voor bedrijven.

Bedrijven opereren vandaag in een digitale en globale wereld die razendsnel evolueert, maar de beschikbare technologie biedt onvoldoende antwoorden op die complexiteit. Planners moeten hun forecasts noodgedwongen baseren op starre, verouderde systemen die niet opgewassen zijn tegen een pandemie of een containerschip dat het Suez-kanaal blokkeert. Het resultaat zijn overstocks en/of voorraadtekorten die wegen op de rendabiliteit.

Garvis, dat gesteund wordt door accelerator Start it @KBC en nauw samenwerkt met de Universiteit Antwerpen, gooit het over een radicaal andere boeg. Het nieuwe SaaS-platform stapt af van de voorraadprognoses die vertrekken van data uit het verleden en die veel te traag reageren op veranderingen in de wereld. Het bionisch planningssysteem van Garvis combineert artificiële intelligentie met de inzichten van de planner en is staat ​ een hele reeks realtime data binnen én buiten de eigen bedrijfsomgeving te analyseren, zoals online prijzen, ​ point of sales data of sociale media. Zo kunnen planners en bedrijven snel en flexibel inspelen op onverwachte wendingen en schommelingen in de vraag naar hun producten.

Allereerste bionisch planningssysteem

De planners en hun inzichten en expertise blijven centraal staan in het platform. De planners staan voortdurend in dialoog met de (artificiële) intelligentie van het systeem, maar ze nemen zélf de beslissingen. Machine learning zorgt ervoor dat de prognoses van Garvis slimmer en slimmer worden, dankzij de interacties met de gebruiker en de groeiende hoeveelheid beschikbare data.

Piet Buyck, oprichter en CEO van Garvis: “Garvis is het allereerste échte bionisch planningssysteem. Het maakt een naadloze interactie tussen mens, machine en data mogelijk. In de snel veranderende omgeving van vandaag is dat een noodzakelijke voorwaarde geworden om de beste resultaten te halen.”

Een bionisch planningssysteem zorgt voor meer actuele en betrouwbare prognoses. Het kan de foutenmarge bij de forecasts volgens een rapport van Boston Consulting Group met 30 procent verminderen, en kan zowel de omzet als de EBITDA van bedrijven een boost geven van 2 tot zelfs 4 procent.

Binnen één dag geïmplementeerd

Het platform van Garvis transformeert de manier waarop planners vandaag vaak nog werken, legt Piet Buyck uit. “Het klassieke planningsproces is nog altijd sterk handmatig, het is beperkt in zijn capaciteiten en het is vooral tijdrovend. 68 procent van alle bedrijven werkt nog altijd met spreadsheets. Als ze dan voor nieuwe technologie kiezen, laten ze een duur systeem bouwen dat maanden implementatie vraagt en dat al snel weer gedateerd is. Met ons AI-platform kunnen zowel kleine als grote bedrijven binnen één dag aan de slag, zonder complex implementatieproces.”

Garvis werkt nu al samen met bedrijven als Serax en Evolution 21 en maakt ook deel uit het Microsoft for Start-ups programma, Start it @KBC en het Oracle-programma. ​

De Belgische start-up is klaar om internationaal te schalen, en werft daarvoor nationaal en internationaal sterke developers, data-analysten en sales-profielen aan.

CEO Piet Buyck: “Bionische planningssystemen zijn volgens onderzoek van de Boston Consultancy Group de toekomst voor de wereldwijde bevoorradingsketens. Met Garvis nemen we het voortouw in die nieuwe generatie van planningssoftware.”

////

Over Garvis
Garvis ontwikkelde een revolutionair forecasting platform dat de planner centraal plaatst. Het bionisch SaaS planningssysteem combineert data uit een hele batterij bronnen met zelflerende artificiële intelligentie. Planners kunnen betere, meer betrouwbare prognoses maken die snel en flexibel inspelen op nieuwe evoluties en vraagschommelingen. De paradigmaverschuiving naar een naadloze samenwerking tussen mens en machine zorgt voor kostenbesparingen en verkleint de foutenmarge. Bedrijven kunnen het planningssysteem van Garvis op minder dan 24 uur implementeren. Garvis werd opgericht in 2020 door Piet Buyck en Geert-Jan Van Den Bogaerde, en is met zijn hoofdkantoren gevestigd in Antwerpen, België. ​
Voor meer informatie, ga naar www.garvis.ai