Geek dads lanceren Jooki, de eerste smart jukebox voor kinderen

Launch crowdfunding Kickstarter-campagne op 6 juli

BRUSSEL – De Belgische tech start-up MuuseLabs lanceert op 6 juli Jooki, ‘s werelds eerste smart jukebox voor kinderen, via het crowdfundingplatform Kickstarter. Jooki is een wifispeaker en mp3-speler voor kinderen vanaf 3 jaar. Geen scherm, smartphone of reclame meer. Enkel genieten van muziek, verhaaltjes, passie en creativiteit, in alle veiligheid.

Jooki, de eerste slimme jukebox voor kinderen, is een innovatie van drie “geek dads” die werkten bij Google, Huawei en Barco. Met hun professionele achtergrond en liefde voor technologie, design en muziek gingen ze op zoek naar een musicplayer voor kinderen. Een jukebox die hun ontwikkeling stimuleert, voorzien is van alle moderne snufjes én die tegen een stootje kan.

Theodore Marescaux, Founder & CEO van MuuseLabs, vertelt: “Ik kreeg het idee voor Jooki toen ik voor de vijfde keer in een uur mijn telefoon bovenhaalde om nog maar eens DJ te spelen voor mijn driejarige dochter. Als kind zette ik gewoon zélf een CD of cassette op. Met onze slimme jukebox voor kinderen willen we die vrijheid en charme terugbrengen en kinderen opnieuw fysiek en zelfstandig leren omgaan met muziek.”

Kinderen spleen met hun Jooki zonder gebruik te maken van een smartphone of tablet. Ze genieten van muziek en verhaaltjes in een veilige, reclamevrije omgeving zonder het risico op een ongepaste website terecht te komen. Jooki is bovendien een van de allereerste toestellen die voldoet aan de nieuwe EU verordening betreffende digitale gegevensbescherming.

Jooki Stars: hoogtechnologische speelgoedfiguurtjes
Kinderen bedienen hun Jooki met de Jooki Stars: leuke speelgoedfiguurtjes en muntjes. Elke Star is niet alleen mooi en kleurrijk, maar ook uitgerust met een identificatiechip die linkt naar een afspeellijst, podcast of webstream. Ouders bepalen waar hun kinderen naar luisteren met behulp van de Jooki app, waarmee ze heel gemakkelijk - via drag-and-drop - muziek en verhaaltjes uploaden naar de Jooki. Maar ze controleren ook wanneer en hoé dat gebeurt: via de app kan je tijd en volume instellen. Je kan ook naar hartenlust playlists samenstellen: een voor in de auto, voor het slapengaan, om op te ruimen, te dansen...

“Kinderen hebben een frisse, onschuldige kijk op de wereld. Met de Jooki exploreren ze zelfstandig en veilig muziek en verhaaltjes. De schermloze interface zorgt voor een heel nieuwe ervaring. Op-en-top fun, interactief en intuïtief”, legt Theodore Marescaux, Founder & CEO van MuuseLabs, uit.

Uitmuntende akoestische kwaliteit
De Jooki werkt altijd en overal: in de auto, buiten en ook zonder wifiverbinding. Hij is draagbaar, heeft een oplaadbare batterij en een intern geheugen, goed voor ongeveer 1000 liedjes. De jukebox is uitgerust met hoogwaardige speakers van uitmuntende akoestische kwaliteit, uit respect voor de gevoelige oren van jonge kinderen. De Jooki is duurzaam, kan tegen wild kinderspel en zelfs tegen waterspatten. En dankzij het stijlvol design is het voor één keer niet erg als je kinderen hun speelgoed in huis laten slingeren.

Kickstarter campagne op 6 juli
MuuseLabs lanceert Jooki, de eerste slimme jukebox voor kinderen, op 6 juli met Kickstarter www.jooki.rocks/ks. Via het grootste crowdfunding platform ter wereld verzamelt de start-up wereldwijd de nodige middelen om de Jooki in productie te brengen.

De eerste 100 snelle beslissers betalen via Kickstarter 89 euro voor de Jooki en genieten daarmee van een korting van maar liefst 50%. Kopers via Kickstarter kunnen hun kinderen al in de lente van 2017 een compleet nieuwe en leuke muziekervaring bezorgen.

Jooki ligt vanaf eind 2017 in de winkel voor 179 euro.

Filmpje: www.jooki.rocks/video/
Jooki Kickstarter campagne: www.jooki.rocks/ks.
Presskit: www.jooki.rocks/press/

////////////

Neem voor meer informatie contact op met

Theodore Marescaux
theo@muuselabs.com
Skype: montheoadore

Start it @kbc
Saar Dietvorst
Saar@contentcats.be

Over MuuseLabs
MuuseLabs werd in 2014 opgericht om de muziekervaring van kinderen de 21ste eeuw in te loodsen. Het bedrijf lanceert in juli 2016 de Jooki, de eerste slimme jukebox voor kinderen. MuuseLabs is een van 25 bedrijven uit 10 Europese landen die erkend en gesteund worden door de Berlijnse accelerator EuropeanPioneers en is lid van de Hardware Club, de eerste club exclusief voor hardware start-ups van over de hele wereld. MuuseLabs maakt ook deel uit van Start it @kbc, de grootste start-up community van België, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Het bedrijf wordt geadviseerd door Alan Munn, voormalig SVP Hasbro & voormalig CEO Tomy Europe.

Over het team

Theodore Marescaux, Medeoprichter en CEO - vader van Marianne en Eva
Theo is een voormalige productmanager bij Barco, wereldleider in digitale cinemaprojectoren. Theo heeft een MBA van Vlerick en een doctoraat in micro-elektronica (TU Eindhoven). Kinderen opnieuw laten genieten van de vrijheid, charme en fysieke interactie van en met muziek, daar gaat het hem om.
linkedin.com/in/marescaux

Will Moffat, Medeoprichter & Software Lead - vader van Yann en Charlie
Will programmeert en ontwerpt al hardware sinds hij 7 was, toen hij zijn eigen alarm in elkaar bokste om Sinterklaas te vangen. Na een tijdje samenwerken met Theo bij IMEC kreeg hij het start-up virus te pakken en verkaste hij naar San Francisco om te werken aan Freebase.com. Freebase werd overgenomen door Google en Will bleef nog 4 jaar in Silicon Valley om aan de Google Knowledge Graph te bouwen. Toen sloeg het start-up virus weer toe en ging Will aan de slag met Muuselabs om voor zijn kinderen een betere muziekspeler te ontwikkelen.
linkedin.com/in/willmoffat

Pieter Palmers, Medeoprichter & Hardware Lead - vader van Lia, Robyn en Sam
Pieter is een voormalige team leader bij Huawei. Hij ontwierp er chips voor de volgende generatie 5G smartphones en basisstations. Hij heeft een doctoraat in micro-elektronica (KU Leuven) en is altijd al gefascineerd geweest door muziek en technologie. Over de jaren heef hij tal van audio circuits gebouwd, en hij schreef ook een groot deel van de FireWire Audio ondersteuning voor Linux. In Muuselabs combineert hij zijn passie voor muziektechnologie en ervaring als vader van drie om de muziekbeleving van jonge kinderen te verbeteren.
linkedin.com/in/pieterpalmers

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.