Glazoo, dat nieuwe brilglazen in je vertrouwde montuur mogelijk maakt, kondigt samenwerking aan met optiekwinkels

Hasselt, 18 november 2021 - Glazoo is een frisse wind binnen de optiekwereld. Het biedt een volledig online oplossing voor brildragers die graag hun favoriete montuur behouden, maar nieuwe glazen nodig hebben. Om hun klanten nog beter te kunnen voorthelpen, werkt de start-up nu ook samen met verschillende optiekwinkels. Glazoo maakt deel uit van Start it @KBC, de grootste start-up accelerator van België.

Samenwerking met Optica

Glazoo's originele concept was volledig online. De oprichters beseften dat sommige klanten nu eenmaal graag kiezen voor persoonlijk contact bij een vertrouwde winkel. Daarom slaan ze nu de handen ineen met ‘Optica’ - een groep optiekwinkels met vestigingen in Wallonië en Vlaanderen. Vanaf begin november kunnen klanten dan ook terecht bij drie nieuwe fysieke servicepunten: Optica Hannut, Optica Verviers en Optica Liege Cathédrale. Optiek Brabanders in Zonhoven stond reeds ter beschikking voor de klanten en is de vaste uitvalsbasis van Glazoo.

Story image

De kersverse samenwerking brengt enkele voordelen met zich mee: klanten kunnen bij de optiekwinkels terecht voor een oogmeting én ze kunnen er ook hun montuur kosteloos afleveren en ophalen. Het systeem is makkelijk en efficiënt: je bestelt je glazen op de website van Glazoo, vervolgens boek je een afspraak bij de opticien en voor slechts €30 worden je ogen gemeten. Glazoo doet de rest: de glazen worden professioneel geplaatst en het montuur wordt thuis of bij de optiekwinkel afgeleverd.

Het idee achter Glazoo

De bezielers achter Glazoo - drie ondernemende twintigers – besloten middenin de coranacrisis de optiekwereld te veranderen.

"Stel, je bent gek op je montuur, maar je hebt nieuwe glazen nodig. Met het traditionele systeem kan het best wel wat kosten als je alleen je glazen wil laten vervangen. Bovendien vraagt het ook veel tijd. Dat is exact waar we met Glazoo een oplossing voor wilden bieden", aldus Justine Brabanders, co-founder van Glazoo.

Zo kwam Glazoo tot stand: een makkelijke online manier om je bril snel een ‘update’ te geven.

Justine Brabanders, co-founder Glazoo

Met Glazoo willen de oprichters ook voorkomen dat brildragers te lang met verouderde glazen rondlopen. Gemiddeld doen mensen immers 3,8 jaar met hun glazen en dat is eigenlijk te lang omdat je ogen voortdurend veranderen. Je laat ze dus best jaarlijks laat controleren.

“Het is onze missie om brildragers de kans te geven om op een laagdrempelige manier hun ogen regelmatig te laten nakijken en hun glazen te vervangen”, zegt Brabanders.

Digital all the way

Voor klanten die graag echt alles online regelen, maakt Glazoo sinds kort ook gebruik van de laatste smart technology. Zo lanceerden ze onlangs de app ‘Glazoo Pupillary Distance’ waarmee je in slechts enkele seconden je pupilafstand kan berekenen. De app maakt gebruik van de 3D-camera van je smartphone en het resultaat is op 0.1mm nauwkeurig. Het is dus een handige tool voor iedereen die online glazen op sterkte wil bestellen. De app is beschikbaar in de App Store, dus je kan hem zelfs meteen uitproberen.

Persdossier Glazoo 2021 Persdossier.pdf - 2 MB
Anne-Sophie Jonkers
Anne-Sophie Jonkers Press Relations Start it @KBC

Start it @KBC is België’s grootste accelerator en ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel. De internationale community van Start it @KBC bestaat uit een netwerk van meer dan 1000 start-ups en scale-ups die elkaar versterken met hun ervaringen en expertises.

Start it @KBC gaat strategische partnerships aan met grote bedrijven om de start-ups beter te ondersteunen. Strategische partners van Start it @KBC vandaag zijn Accenture en KBC. Sinds 2019 dompelt Start it X ook intrapreneurs van corporate bedrijven onder in het netwerk van Start it @KBC.