GoTennis, de eerste online tennisclub met terreinen over de hele stad

Brussel - Vandaag lanceert start-up GoTennis de allereerste echte online tennisclub. In minder dan vier klikken kan je een tennisspel regelen via gotennis.eu. Geen abonnement, wel pay-when-you-play. Op deze manier wil de start-up, die over verschillende tennisterreinen per stad beschikt, het tennis naar het digitale tijdperk brengen en een grote community de kans geven om altijd en overal te spelen.

Heel wat tennisliefhebbers kijken op dit moment uit naar de Davis Cup Finale. Maar zelf een tennispartner en -terrein zoeken, neemt veel tijd in beslag en is vaak een hele uitdaging. We leiden allemaal een druk leven en hebben nood aan flexibele oplossingen, wat momenteel niet mogelijk is bij het tennis. Met als gevolg dat steeds minder mensen tennis spelen. In België daalde het aantal tennisspelers met 3,5% op drie jaar tijd, een trend die in heel Europa zichtbaar is.

Jacob Gloser, founder van GoTennis, wil hier iets aan doen: "Ik hou van tennis en speel regelmatig. Ik heb al in veel steden gewoond, maar vond het vaak moeilijk om er een spel te regelen. Door het tennisterrein te verbinden met de online wereld, bieden we met GoTennis een flexibiliteit die nooit eerder gezien is in het tennis. We bouwen een online community van tennisspelers, verspreid over verschillende landen. Zo willen we het tennis openbreken en toegankelijk maken voor iedereen die wil spelen."

Urban courts
GoTennis maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. De start-up gebruikt bestaande infrastructuur via samenwerkingen met tennisclubs en transformeert publieke ruimten in tennisterreinen, zogenaamde urban courts. Zo zorgen ze ervoor dat de leden toegang hebben tot zoveel mogelijk terreinen, zelfs tijdens piekuren tussen zes en negen uur 's avonds.

Om een spel te boeken, geef je op de GoTennis-app aan wanneer je wil spelen. Het slimme systeem stelt meteen een aantal spelers van hetzelfde niveau voor en een beschikbaar terrein op het gewenste tijdstip. Je kunt dus spelen waar en wanneer je wilt.

Daarnaast werkt GoTennis aan extra features: coaching, fitness, evenementen, wedstrijden, tickets enzovoort.

Mensen samenbrengen
GoTennis legt ook een sterke nadruk op het sociale aspect. Naast het tennisspelen en de evenementen, is er online ruimte voor tennisliefhebbers die zich graag met elkaar verbinden, tennisnieuws delen en de laatste tips en tricks volgen.

Jacob Gloser, founder GoTennis: “Tennis is meer dan een sport. Het brengt mensen samen en bouwt vriendschappen op. Waar je ook bent, overal zou je je tennisclub en community dichtbij moeten hebben, met één druk op de knop.”

Uitbreiden naar steden wereldwijd
GoTennis wil groeien en uitbreiden naar steden wereldwijd. Met integratie van Artificial Intelligence wil de start-up zijn technologie verder ontwikkelen en meer innovatieve diensten aanbieden. GoTennis mikt op een community van 370.000 leden en 50.000 spelletjes per maand binnen vijf jaar.

////

Over GoTennis
GoTennis is een online tennisclub met terreinen over de hele stad, opgericht door Jacob Gloser in 2016. Vanaf april 2017 ging de start-up aan de slag met een geweldig team, een visie en een robust business plan. In juni werd HEAD de hoofdsponser, haalde GoTennis de eerste investering binnen en begonnen ze te bouwen aan de MVP. Jacob zegde toen zijn baan op om zich volledig op GoTennis te kunnen storten en te bewijzen dat het model werkt. Sinds oktober maakt GoTennis deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. De start-up presenteerde toen zijn eerste technologie, sloot samenwerkingen af met een aantal clubs en bouwde een urban court. In november loste GoTennis het startschot en lanceerde in Brussel. De International Tennis Federation (ITF) sloot zich aan als derde supporter en in drie weken kreeg de start-up meer dan 1.500 volgers op sociale media en meer dan 200 actieve gebruikers erbij.

Jacob Gloser

Founder & CEO, GoTennis