Graduation Day: 45 start-ups studeren af bij Start it @kbc

“We willen in de eerste plaats ondernemerschap aanmoedigen.”

ANTWERPEN - Graduation Day has arrived! Dat betekent dat 45 startups afstuderen bij Start it @kbc, de biggest & greatest incubator van het land. Vandaag en morgen zullen de oldies hun ervaringen delen met de newbies, die er sinds de laatste Pitch Day zijn bijgekomen. Bij Start it @kbc draait alles dan ook om het Pay it Forward-principe: elkaar steunen en helpen. Did you fail of blijft je bedrijf up & running? Dat doet er niet toe bij Start it @kbc: “We willen in de eerste plaats ondernemerschap aanmoedigen.”

Lode Uytterschaut, founding father van Start it @kbc, legt uit: “Entrepreneurship betekent trial and error. Falen en opnieuw beginnen. Start-ups die onderweg gestopt zijn, zijn voor ons even belangrijk als degenen die hun eerste successen boekten. We bieden start-ups alle mogelijkheden om hun idee te testen, bij te sturen, een volgende stap te zetten of te beslissen de stekker eruit te trekken.”

Katrien Dewijngaert, founding mother van Start it @kbc, vult aan: “Succes is voor ons niet enkel een start-up die funding ophaalt, maar evengoed een ondernemer die heeft geprobeerd en uiteindelijk beslist om te stoppen. Vaak worden zij dan ondernemende medewerkers in een bedrijf of vervoegen ze een ander startup-team dat ze in onze community hebben leren kennen.”

Time to Pay it Forward

De 45 startups die hun ervaringen delen op de ‘Graduation Day’ zoeken binnenkort een eigen stek maar blijven als graduate deel uitmaken van de Start it @kbc community. Zo kunnen ze bijvoorbeeld nog steeds de workshops en opleidingen volgen van de Start it @kbc Academy. Sommige van hen worden zelf mentor of coach om de newbies goed op weg te helpen en zo mee te werken aan het Pay it Forward-principe, waarop Start it @kbc gebouwd is.

Focus op expertise en internationalisering

Met zo’n 290 start-ups is Start it @kbc de grootste “broedstoof” van het land; the biggest & the greatest. Onder het motto Buy from Start-ups blijft de incubator zoveel mogelijk bedrijven aanmoedigen om klant te worden bij startups en deel uit te maken van toekomstige succesverhalen.

In 2016 zal Start it @kbc zijn Start it @kbc Academy verder uitdiepen. Daarnaast zet het ook verder in op partnerships met bedrijven om zo nog meer expertise te kunnen bieden aan start-ups. Start it @kbc focust ook op internationalisering. Zo ging de incubator onlangs in zee met Techstars, een Amerikaanse accelerator, en zijn er ook samenwerkingen met internationale communities als Belcham. Op deze manier wil Start it @kbc de start-ups nog meer kansen bieden om internationaal door te breken.

We proudly present: the class of 2015 - 2016:

​AirCar, Binplanet, BioSenSource, Buggybooker, Charlie Magazine, De Fermetisten, Draaihulp, Edible Insects, Elegnano Enjoyable, Fandation, Feinest Labels, Foodarcheoloog, HealthyDip, HPS, ICTeachme, Jazzdelivery, Jobruil, Muuselabs, MyShelf, Onderdelenauto, OpenTelly, Prezly, RaceAlerts, Sabitan, Salesflare, Seenspire, Shitty Guide, Silverart, SmartSpoken, SMTH Smooth, Soundvil, Stirr Associates, Swippi, Taglayer, Thanks4Tipping, ThreeAndMore, TimeforVinyl, TripleTwin, Tsjing, Turbulent, tWaskot, VendingIT, Vertigo en Wheatless & More

Heb je zelf een innovatief & schaalbaar idee en zin om deel uit te maken van de grootste startup-community van het land? Dien jouw idee dan in via onze website www.startit.be.

/////

Perscontact: