Healthtech start-up DEO haalt 1 miljoen euro op voor expansie Operating Room Efficiency Platform

Genk. DEO (Data-driven Efficiency for the Operating Room), een Belgisch bedrijf dat een innovatief Operating Room Efficiency Platform aanbiedt waarmee ziekenhuizen het hoofd kunnen bieden aan de duurzaamheidsuitdagingen in de gezondheidssector, haalt 1 miljoen euro op bij diverse investeerders, waaronder LRM, imec.istart, OrthoGrow, en een aantal particuliere beleggers.

DEO meldt met trots dat het een succesvolle financieringsronde heeft afgerond, waarbij 1 miljoen euro aan investeringsfondsen werd opgehaald voor de expansie van haar Operating Room (OR) Efficiency Platform

De initiële investeerders OrthoGrow, het imec.istart acceleratie programma en Johnny Kegels hebben hun participatie bestendigd, terwijl nieuwe investeringspartijen, waaronder de Limburgse Reconversiemaatschappij (LRM), ZOL (Ziekenhuis Oost-Limburg) en een groep van anonieme business angels, voor extra financiële middelen zorgen.

OR Efficiency Platform

DEO heeft een duidelijke missie: oplossingen bieden voor de duurzaamheidsuitdagingen in de gezondheidssector door samen te werken met ziekenhuizen die geconfronteerd worden met toenemende patiënten volumes en onder druk staande budgetten, en tegelijkertijd de gezondheid en het welzijn van zorgverleners te verbeteren. Om hun business te ontwikkelen, kon de start-up rekenen op de ondersteuning van de grootste start-up accelerator van België, Start it @KBC. Tijdens de laatste 4 jaar heeft DEO het OR Efficiency Platform ontwikkeld en gevalideerd door het capteren van unieke datapunten in operatiekwartieren in Europa en Verenigde Staten en door de analyse van die gegevens met haar predictive modellen. Op deze manier wil de Belgische healthtech start-up ervoor zorgen dat toekomstige patiënten toegang hebben tot veilige, succesvolle en efficiënte medische procedures.

Financiering

Deze financiering stelt DEO in staat om haar ambitieuze groeipad verder te zetten door haar bestaande klantenbestand binnen de orthopedie verder uit te breiden en nog meer projecten te initiëren in Europese en Amerikaanse ziekenhuizen. Door met meer referentiecentra samen te werken, neemt de hoeveelheid gegevens in DEO’s datamodel toe, wat op zijn beurt weer bijdraagt tot krachtige, nieuwe inzichten in DEO’s exclusieve database met best practices.

Jeroen Dille, oprichter en CEO van DEO, is blij met de steun van de investeerders: “Deze kapitaalinjectie en het vertrouwen dat de investeerders in ons stellen in volle coronacrisis, toont aan dat ons OR Efficiency Platform een belangrijke impact heeft, en dat we nu meer dan ooit een concrete en wezenlijke verandering kunnen bewerkstelligen voor alle betrokkenen—niet alleen voor patiënten, chirurgen en verpleegkundigen, maar ook voor ziekenhuizen, betalers en de sector als geheel. We zijn trots en erkentelijk dat we een rol mogen spelen in het oplossen van de grote uitdagingen waarvoor de sector staat door ziekenhuizen te helpen omgaan met hoge patiënten volumes én het creëren van een veilige omgeving voor de patiënt.”

“DEO is een heel mooi voorbeeld van een jong, innovatief bedrijf dat zijn expertise in zowel de ICT-wereld als in de zorgsector combineert om een efficiënter en veiliger zorgomgeving te creëren voor alle betrokkenen”, zegt Tom Vanham, Algemeen Directeur van LRM. “Bovendien is DEO gevestigd op C-mine Crib in Genk, één van de Limburgse incubatoren, waar ze deel uitmaken van een dynamische community van gelijkgestemden en kunnen rekenen op deskundig advies om door te groeien. We zijn dan ook erg trots om DEO tot ons portfolio te kunnen rekenen.”

/////

Over DEO

DEO—met hoofdkantoor in Genk, België—heeft een innovatief Operating Room Efficiency
Platform ontwikkeld dat het gezondheidssysteem in staat stelt om de druk op chirurgische teams
te verminderen, de totale behandelingskost te verlagen en het patiënten volume te verhogen met
behoud van een optimale zorgkwaliteit. Via een datagestuurde aanpak verzamelt en analyseert
DEO gegevens over de efficiëntie en ergonomie binnen de operatiekamer en implementeert het
de beste processen en technologie voor een efficiënte zorgverlening. Voor meer informatie:
www.deo.care

Over LRM

LRM is een investeringsmaatschappij die economische groei in Limburg ontwikkelt en stimuleert.
De LRM-groep zorgt voor een stevige basis waardoor bedrijven en projecten die jobs creëren in
Limburg kunnen groeien. Haar financiële middelen en economische expertise zorgen, samen
met de troeven van Limburg, voor een unieke voedingsbodem. Voor meer informatie:
www.lrm.be

Over OrthoGrow

OrthoGrow—met hoofdkantoor in Zaventem, België—is een medisch georiënteerd bedrijf met als
missie zowel ondernemingen als ziekenhuizen te helpen om efficiënt te groeien en hun
activiteiten te versnellen. OrthoGrow werd opgericht in 2016 als een adviesbureau met een
solide expertise in sales en marketing, kwaliteit en regelgeving, logistiek, en distributie. Het
bedrijf heeft inmiddels een sterke positie verworven op de gezondheidszorgmarkt. Voor meer
informatie: www.orthogrow.group

Cathrine Jensen

Marketing & PR, DEO

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate