Herboristen van L'ARIN brengen natuurlijke haarverzorging op de Belgische markt

Antwerpen - Start-up L’ARIN lanceert haar 100% botanische haarverzorgingslijn in België en kondigt dat aan met een foto-expositie op de Cube Art Fair in Brussel. Liefhebbers van natuurlijke verzorgingsproducten kennen L’ARIN al via Instagram, maar het merk lanceert nu ook haar officiële webshop om tegemoet te komen aan de grote vraag.

L'ARIN kiest voor een opvallend lanceringsevenement om haar campagne officieel te starten. Van 6 tot 12 oktober 2020 neemt het bedrijf deel aan de Cube Art Fair – Art Beyond Borders in Brussel. Drie exclusieve kunstfoto’s uit de campagneshoot zullen schitteren tussen 50 billboards in de Brusselse straten samen met creaties van internationale artiesten uit alle continenten. De foto's zijn overigens ook te koop.

De Antwerpse onderneming promoot hair positivity. "Wij gebruiken foto's van échte klanten voor onze campagnes. Elk haartype geniet immers van een gezonde uitstraling dankzij onze natuurlijke producten. Op deze manier willen we al onze klanten enmpoweren en hair positivity nog meer uitdragen", vertelt Rinata Sizova, oprichter L’ARIN.

Het bedrijf, dat onderdeel uitmaakt van de start-up accelerator Start it @KBC, onderscheidt zich daarnaast met een productieproces dat van A tot Z geheel onschuldig is voor mens, dier en natuur. Hoewel traditionele merken vaak stellen dat hun producten veganistisch, plantaardig en organisch zijn, gebruiken ze meestal ook kunstmatige ingrediënten. Dat heeft op lange termijn negatieve gevolgen op het lichaam en de ecologie. L’ARIN stapt daar volledig van af en toont dat organische verzorging evengoed luxueus en gemakkelijk is.

Gezond haar zonder schadelijke ingrediënten
L’ARIN gebruikt formules die bestaan uit simpele planten en kruiden zoals rozemarijn, brandnetel en palmarosa om problemen zoals droogheid, dofheid, haaruitval, vet en statisch haar op te lossen. Bovendien werkt het merk als een van de weinige verzorgingsmerken met een zero-waste verpakking.

Het merk staat vandaag sterk in haar schoenen mede dankzij een hechte familie van plantkundigen en herboristen. Met een jarenlange expertise en kennis die doorgegeven is generatie op generatie, is L’ARIN klaar om deel uit te maken van de brede markt in de moderne cosmetica-industrie. De volgende stap is om andere verzorgingslijnen uit te brengen zoals huidscrubs, lotions, natuurlijke geurkaarsen, handzeep en handgel. Binnen 5 jaar wil het bedrijf internationale ambities realiseren en met name in Japan en Korea producten aanbieden.

Lancering webshop en kennismaking
L’ARIN lanceert de officiële webshop www.larin.be op 6 oktober 2020. Klanten hebben de optie om een haartest in te vullen om zo een advies te krijgen over welke producten geschikt zijn voor hun haartype. Daarnaast bestaat de optie om een persoonlijke online consultatie aan te vragen. Het team neemt dan de tijd om aandachtig de problemen en verzorgingsroutine van de klanten te onderzoeken. De prijs van de producten varieert tussen 29,90 en 39,90 euro.

Gezien de situatie rond COVID-19 heeft de onderneming besloten om haar liefde voor kunst en de de kennismaking met het merk te combineren op de Cube Art Fair. De foto’s, gemaakt door hun vaste fotograaf Pieter Van Goethem, geven de veelzijdigheid en authenticiteit van het merk weer. Hoewel de expo niet voor commerciële doeleinden is, kunnen bezoekers genieten van nog nooit vertoonden beelden die eigen zijn aan de uitstraling van het merk: puur, luxueus en natuurlijk.

Voor meer informatie kan je terecht op https://larin.be/.
Bekijk ook hier de perskit.

Rinata Sizova oprichtster, L'ARIN