200 butlers tot je dienst in en rond Brussel, in één klik!

Lancering Your Private Butler

Brussel - Heb je ooit al eens van een persoonlijke butler gedroomd? Iemand die je dagelijkse boodschappen doet, je kleren naar de droogkuis brengt of met je hond gaat wandelen? Met één klik op je smartphone? Dankzij de nieuwe Belgische peer-to-peerapp Your Private Butler staan nu 200 butlers tot je dienst in Brussel. Om je het leven wat makkelijker te maken.

Het platform yourprivatebutler.com maakt persoonlijke assistentie en butlerdiensten toegankelijk voor iedereen. Boodschappen ophalen of leveren, droogkuis, dogsitting of tuinieren... Your Private Butler bedient je – zonder lidmaatschap - op je wenken en stuurt je vraag meteen naar een team van 200 butlers.

Makkelijk en betrouwbaar
Your Private Butler speelt in op de groeiende vraag naar on demand persoonlijke diensten in en rond grote steden. De app geeft stadsbewoners meer vrijheid, tijd en flexibiliteit én draagt bij tot meer levenskwaliteit. Je wekelijkse droogkuis vergeten? Gewoon de app erbij nemen, en een butler haalt je was op. Net als in een vijfsterrenhotel.

Christophe Degraeve, oprichter Your Private Butler: "Tijd is zowat het enige dat je niet kan kopen... Lange werkdagen en de moeilijke verkeerssituaties in grote steden zoals Brussel inspireerden ons om deze butler-app te maken. We wilden een leuk, snel en gebruiksvriendelijk mobiel platform dat het leven van de Brusselaars aangenamer en eenvoudiger maakt."

Hoe werkt het?
Even de app Your Private Butler downloaden in de App store en registreren. Een tutorial gidst je naar de juiste aanvraag (levering, was, dogsitting, tuinieren…) Daarna zeg je wat je nodig hebt, waar en wanneer, en hoeveel je maximum wilt uitgeven.

Van zodra je de opdracht bevestigt, gaat je privébutler aan de slag. Je bankkaart wordt pas gecrediteerd na ontvangst van de gevraagde goederen of diensten. Alle betalingen bij Your Private Butler zijn SSL-beveiligd en gebeuren via betaalbedrijf STRIPE. Cash heb je dus niet nodig.

Geolocatie
Your Private Butler werkt met geolocatie. Butlers (studenten die werken onder de deeleconomiewet) die in de buurt zijn, krijgen meteen meer informatie over de missie. Tegelijkertijd zie jij welke butlers beschikbaar zijn en jouw taak willen uitvoeren. Je kiest wie je wilt. Van zodra je de opdracht bevestigt, wordt de in-app-chatfunctie geactiveerd. Zo sta je continu in contact met de butler om hem eventueel extra informatie te geven. Zowel butler als klant kunnen bovendien op elk moment de customer support contacteren met een klik op de knop.

Feedback en vertrouwen
Als je butler zijn taak volbracht heeft, klik je in de app op ‘Finaliseren’ en krijg je meteen het betalingsoverzicht te zien. Pas dan wordt de betaling uitgevoerd. Achteraf kunnen klant en butler elkaar ook nog beoordelen. Zo ontstaat een betrouwbaar feedbacksysteem.

Vertrouwen is heel belangrijk in de butler-community. Your Private Butler organiseert daarom elke maand gratis butlertrainingen over klantenservice. Dankzij die tutorials en kwaliteitscontroles voldoen alle butlers van Your Private Butler aan de hoogste normen.

Nikoletta Gyenes, medeoprichtster van Your Private Butler: "We willen het platform laten groeien tot 500 dedicated butlers, die net zo gepassioneerd zijn als wij om van de wereld een iets betere plek te maken. Voor ons is het een absolute prioriteit om de persoonlijke toets te behouden en een consistente kwaliteit te bieden, ook al zijn we aan het groeien."

De butler-community
Momenteel staan een 200-tal gescreende en getrainde, meertalige universiteitsstudenten van Your Private Butler tot je dienst in en rond Brussel. What’s in it for them? Zij verdienen niet alleen een centje bij door anderen te helpen, maar hebben ook flexibele werkuren en worden nog dezelfde dag uitbetaald. En dankzij de geolocatie vinden ze altijd een missie in hun buurt.

Your Private Butler is gratis te downloaden in de App store en beschikbaar in Brussel.

Your Private Butler maakt deel uit van accelerator Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Paul Verdonk Your Private Butler

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.