Innovatief vastgoedplatform Co-libry helpt je in mum van tijd aan perfecte woning

Nieuwe wind in immosector door combinatie vastgoed, data, financiële tools en content.

Gent, Antwerpen - Start-up Co-libry lanceert een gebruiksvriendelijk vastgoedplatform waarmee je gemakkelijk het (t)huis vindt dat perfect bij je past. Dankzij de unieke combinatie van verschillende databronnen en een innovatieve zoekrobot, geef je als zoeker aan welke zaken belangrijk voor je zijn in een woonomgeving: scholen, pendeltijden, nabijheid van winkels, enz. Daarnaast begeleidt het platform je op financieel vlak met handige tools en doorloop je het volledige vastgoedproces via handige tips en checklists.

Vind jij scholen in de buurt van je woning belangrijk? Of winkels? Of toch liever wat groen? Co-libry is de vastgoedportaalsite waarmee je snel, eenvoudig en op een persoonlijke manier je woning vindt. Door parameters zoals sportgelegenheden, openbaar vervoer,… vindt het platform de woning die het best aan je wensen voldoet. Daarnaast reikt Co-libry automatisch informatie en tools aan die noodzakelijk zijn om een gefundeerde beslissing te nemen: leningcalculator, notariskosten, tips en checklists voor tijdens de bezichtiging van je droomwoning en nog veel meer.

Vastgoedplatform Co-libry combineert een vastgoedsite, met data, financiële tools en content. Wendy Geeraert, oprichter van Co-libry, ontwikkelde het platform naar aanleiding van haar eigen zoektocht naar een thuis: “Hoeveel sites ik ook bezocht, ik leek nooit klaar te zijn met het zoeken naar mijn nieuwe woning. Je moet steeds tientallen zaken opnieuw controleren bij elk zoekertje. Co-libry doet dat nu automatisch en begeleidt je op een persoonlijke en no-nonsense manier.”

Hoe werkt Co-libry?
Co-libry begeleidt je van A tot Z doorheen het vastgoedproces:

1. Vul je “woonwensen” in via de wizzard op www.co-libry.be.
    Geef op 3 minuten tijd je voorkeur aan op gebied van type woning, omgeving, gewenste pendeltijd en leencapaciteit.

2. Vergelijk en selecteer je favorieten.

3. Maak meteen een afspraak via de contactknop.

4. Overloop de tips en checklist zodat je goed voorbereid bent.

5. Vind de beste bank en notaris.
    De woning van je dromen gevonden? Bereken je leencapaciteit en notariskosten via de handige tools. Bekijk de banken en notarissen in je buurt en maak dadelijk een afspraak.

Co-libry begeleidt niet alleen de koper bij zijn zoektocht, maar staat ook de verkopers en verhuurders gratis bij. De verkoper of verhuurder plaats zijn pand gemakkelijk online en krijg een digitale begeleiding om alles op te volgen en proactief aan de slag te gaan.

Partnerships
Om nog meer diensten op het platform aan te bieden gaat Co-libry de komende maanden op zoek naar bijkomende partners zoals vastgoedkantoren, aannemers, architecten, verhuisfirma’s enz.

Momenteel is Co-libry actief in Vlaanderen en Brussel. Tegen de zomer van 2017 lanceert de start-up het vastgoedplatform ook in Wallonië.

Co-libry maakt deel uit van de Europese open data incubator Odine en Start it @kbc, dat innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Ontdek Co-libry via een filmpje.

Over Co-libry
Wendy Geeraert, Fréderic Geeraert en Ann Praet richten samen Co-libry op in juli 2016. Co-libry is een persoonlijke, digitale vastgoedportaal/gids die je snel en eenvoudig naar je thuis begeleidt dankzij de unieke combinatie van een vastgoedsite, data, financiële tools en content. Naast woningen biedt Co-libry financiële tools, tips en tricks aan die bruikbaar zijn voor, tijdens en na een huizenjacht. Meer info via www.co-libry.be.

Co-libry.mp4

MP4 - 134 Mb