Innovatieve app “Gifts by Sir” maakt zoektocht naar ideaal cadeautje gemakkelijk

Geen inspiratie voor de getrokken naam op het kerstfeest, een geschenk zoeken voor een neef die je maar twee keer per jaar ziet, hoe zal je dit keer je moeder verrassen… De nieuwe gratis app “Gifts by Sir” belooft de komende dagen de shoppingassistent bij uitstek te worden voor elke Vlaming die op zoek is naar een ideaal kerstcadeau. Je bepaalt je budget, je beantwoordt een tiental doordachte ja- neevragen over de gelukkige en “Gifts by Sir” doet je in no time enkele originele cadeauvoorstellen. Als je voor aanstaande woensdag besteld wordt je cadeautje nog voor de kerst aan huis geleverd. De app werkt samen met lokale handelaars en originele webwinkels die je cadeauvoorstel ingepakt aan huis leveren. “Gifts by Sir” is zowel beschikbaar voor iOS als Android.

Weg met de cadeaustress
Gifts by Sir” werd opgericht door vier vrienden die elkaar hebben gevonden in hetzelfde probleem: stress bij het vinden van het ideale cadeau voor verschillende gelegenheden. Vincent Pirenne, Dries Vandermeulen, Manu Vollens en Stein Vermeulen, tweede plaats bij de wedstrijd “Apps from Antwerp” in juni 2016, werkten de afgelopen maanden aan een applicatie waarin iedereen eenvoudig een origineel cadeau kan vinden.

Stein Vermeulen (26), co-founder: “Het idee is ontstaan uit een gedeelde frustratie die we niet enkel bij onszelf terugvonden. Cadeaus geven moet iets leuks zijn maar wordt door velen als een tijdrovende en lastige opgave gezien. De huidige cadeauwebsites schoten voor ons tekort. We zijn blij dat we erin geslaagd zijn om met technologie hiervoor een oplossing te bieden.”

Via enkele vragen wordt een profiel van de cadeau-ontvanger opgebouwd en krijg je een aantal voorstellen binnen jouw budget. Je kan rechtstreeks in de app mobiel betalen én gemakkelijk bij je thuis laten leveren.

Manu Vollens (29), co-founder: “De Belg shopt meer en meer online maar ziet vaak door de bomen het bos niet meer. Met Sir willen we het nostalgische beeld van de adviserende lokale handelaar digitaliseren en gebruikers sneller een cadeaubeslissing laten nemen.”

Technologisch hoogstandje
Sir werkt vandaag al samen met meer dan 15 verschillende partners en heeft hiermee een ruim en gevarieerd aanbod opgebouwd. Daar werd een slim algoritme aan toegevoegd dat helpt te bepalen welk geschenk voor de gelukkige het meest van toepassing is. Door technologie wordt het matchen van gifts automatisch geoptimaliseerd telkens als iemand op zoek gaat naar een nieuw geschenk.

Vincent Pirenne (26), co-founder: “Hoe meer mensen onze applicatie gebruiken, hoe slimmer ons systeem wordt. Zonder hierbij de privacy te schenden natuurlijk, want de data worden losgekoppeld van de persoon. Bovendien kunnen onze partners zo inzicht krijgen in waarom een cadeau niet goed verkoopt. Een foute prijszetting kunnen we al heel snel detecteren.”

Gebruiksgemak voorop
Gifts by Sir” bijt de spits af in de kerstperiode, maar kan ook al gebruikt worden voor verjaardagen, housewarmings, bedrijfsgeschenken… Elke dag worden er bovendien productverbeteringen toegevoegd én groeit het productgamma.

Dries Vandermeulen (27), co-founder: “Gebruikerservaring staat steeds centraal. Op basis van feedback bepalen we welke nieuwe functionaliteiten er het komende jaar op het programma staan. Naast een tof aanbod is het essentieel om de ervaring zo eenvoudig en snel mogelijk te maken.”

De app is nog maar enkele dagen live en werd intussen al honderden keren gedownload.

"Gits by Sir" maakt deel uit van de Start it @kbc community, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Wil jij je vrienden ook verrassen met een origineel geschenk zonder veel moeite? Download dan nu ‘Gifts by Sir’ in de app store!

Foto’s zijn hier beschikbaar.