Jobat.be helpt start-ups met invullen van 1.000 vacatures

Start it @KBC en Jobat.be gaan partnership aan.

Brussel, 21 mei 2019 - Start it @KBC, de grootste accelerator van België, en Jobat.be, het belangrijkste jobplatform in België voor rekrutering en employer branding, bundelen de krachten. De start-ups in de community van Start it @KBC gaan de komende zes maanden samen bijna 1.000 extra werkkrachten aannemen, zo blijkt uit een interne bevraging bij 451 start-ups. Dankzij het partnership kunnen start-ups van Start it @KBC daarbij beroep doen op de know how en expertise van het Jobat-team.

Begin dit jaar hield Start it @KBC een enquête bij de start-ups en alumni in de accelerator om de economische impact van haar community te meten. Daaruit bleek dat alle start-ups samen in de komende maanden bijna 1.000 nieuwe werknemers willen aantrekken.

Lode Uytterschaut, founder & CEO van Start it @KBC: “Gemiddeld heeft een start-up in onze community vier mensen in dienst én hebben ze twee vacatures open staan. Dankzij het partnership met Jobat.be kunnen onze start-ups zichzelf en hun potentieel nu beter in de kijker zetten bij een groter doelpubliek. Want met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het niet eenvoudig om de juiste medewerkers aan te trekken, die bovendien binnen de bedrijfscultuur van een start-up passen.”

De start-ups kunnen via een Brand Page op Jobat.be in woord, beeld en video in hun eigen huisstijl vertellen waar hun bedrijf voor staat. Bovendien kunnen ze via het uitgebreide netwerk van Jobat.be hun openstaande vacatures bekend maken.

Mark Maldeghem, business director bij Jobat.be: "Start-ups zijn de ideale omgeving voor young professionals. Je kunt er op korte tijd veel bijleren omdat er veel variatie in de job zit. Naast IT-functies komen ook ondersteunende profielen aan de bak, zoals sales en marketing. Later kunnen daar ook brand managers en vertegenwoordigers bijkomen. Start-ups zijn dus zeker niet enkel naar technische profielen op zoek.”

Meer vrijheid en betrokkenheid

Start-ups hebben het moeilijker om medewerkers aan te trekken dan gevestigde bedrijven omdat ze minder naamsbekendheid hebben. Ze beschikken bovendien niet altijd over de financiële mogelijkheden om hun vacatures aan een breed publiek kenbaar te maken en een even attractief salarispakket aan te bieden als grote bedrijven. Toch heeft werken voor start-ups heel wat voordelen.

Lode Uytterschaut, founder & CEO van Start it @KBC: “Wie veel belang hecht aan betrokkenheid en zelfontplooiing zal zich ongetwijfeld goed voelen bij een start-up. Vaak zijn start-ups opgericht vanuit een sterke missie en de ambitie om de wereld te veranderen. Je krijgt er als werknemer dan ook meer creatieve vrijheid en autonomie. Als het goed gaat groei je sneller mee, het beslissingsproces gaat er sneller en er is geen complexe hiërarchie. Het teamgevoel is er heel sterk aanwezig.”

Wie een job bij een start-up wel ziet zitten, kan alle openstaande vacatures nu via één klik raadplegen via de jobpagina op www.startit.be.

////////

OVER JOBAT.BE
Jobat.be is al jaren hét toonaangevende en innovatieve platform voor rekrutering & employer branding. Via een mix van verschillende online & offline kanalen en een sterk partnerwerk zorgt Jobat.be ervoor dat kandidaten en bedrijven mekaar vinden. Deze aanpak staat garant voor een ongeziene schaalgrootte, met nog meer bereik en een nog gediversifieerder aanbod. Naast een betrouwbaar online jobplatform vinden kandidaten bij Jobat.be ook interessante weetjes, tips & tricks en kunnen ze meer te weten komen over het werkgeversmerk van een bedrijf. Op deze manier richt Jobat.be zich niet enkel tot actief werkzoekenden maar triggeren ze ook diegene die niet meteen op zoek zijn naar een job. Jobat is ook de uitgever van MARK Magazine, de enige crossmediale publicatie dat volledig gewijd is aan employer branding. Via sterke verhalen brengt het werkgevers en werknemers dichter bij elkaar.