Jonge ondernemers starten het eerste uitzendbureau voor 50-plussers en gepensioneerden

Op werken staat geen leeftijd

GENT - Ze zijn amper 29 en 30, maar ze starten met het eerste uitzendbureau voor 50+ en gepensioneerden in Vlaanderen:  Nicolas Moerman uit Kortrijk en Mathieu Vandenhende uit Gent.

“Wij vinden werk dat past bij het leven van elke 50- plusser. Het maakt niet uit of je nu werkt, werkzoekend of gepensioneerd bent. Heb je geen zin om thuis te zitten of ben je toe aan iets nieuws? Dan kan Nestor je helpen.”,  zeggen de jonge ondernemers die hun kennis en ervaring inzake marketing en HR-management bundelen in een start-up.

Juniors die bekommerd zijn om seniors, de omgekeerde wereld?

Enkele jaren geleden probeerde een overheidsinitiatief al via uitzendarbeid werkloze vijftigplussers aan een job te helpen, maar dat project is een stille dood gestorven. Nestor is nu het antwoord uit de privé-sector, maar mikt op alle 50-plussers en gepensioneerden en dit via een digitaal model.

“De tijd is rijp voor een initiatief als Nestor. De overheid wil meer vijftigplussers aan boord houden, maar momenteel is die ambitie nog ver van werkelijkheid. Dit terwijl er steeds meer knelpuntberoepen ontstaan. Bovendien bestaat er sinds vorig jaar een wettelijk kader voor gepensioneerden om onbeperkt bij te verdienen. Daarnaast schept de toenemende digitalisering van de arbeidsmarkt nieuwe mogelijkheden. Nestor had op geen beter moment kunnen starten.”, vinden Nicolas Moerman en Mathieu Vandenhende.

Eerste gepensioneerde, Frans (73), aan de slag

Oprichters Nicolas Moerman en Mathieu Vandenhende hebben de voorbije maanden Nestor NV grondig voorbereid. De erkenning door de Vlaamse overheid kwam er zonder problemen. Nu komt het uitzendbureau op kruissnelheid: de eerste klanten zijn binnen, de eerste interims aan de slag. Frans (73 jaar) is de eerste gepensioneerde die de spits mag afbijten. Ondertussen lopen er gespreken met een grote retail-speler.

Nestor zal zich vestigen in het Waregemse bedrijvencentrum met satelliet kantoren in Kortrijk en Gent.  Dankzij een uitgekiend digitaal platform is heel Vlaanderen binnen bereik als actieterrein.

Te zien op Canvas op 13 april

De voorbije maanden werd Nestor begeleid door Start it @kbc, de grootste incubator van België. Daarnaast kan het uitzendbureau rekenen op de steun van VDAB. In opdracht van Canvas heeft een cameraploeg de start-up van bij de start gevolgd. Op woensdag 13 april kan je de weg die de founders aflegden, volgen in het Canvas-programma 'Eerste Kwartaal'.

• Meer info vindt u op de website (www.nestor.be) en Facebook (https://www.facebook.com/nestorjobs)
  • In “Het Eerste Kwartaal” volgt Arne Focketeyn van het produktiehuis 'Borgerhoff & Lamberigts” jonge start-ups. De aflevering met Nestor wordt uitgezonden op Canvas op woensdag 13 April om 21.05 uur. Herhaling op donderdag om 18.05 uur

/////////

Perscontact:

Graag meer info over Nestor, klanten en getuigenissen? Contacteer dan:

Nicolas Moerman
Oprichter
+32 473 818 379
nicolas@nestor.be

Mathieu Vandenhende
Oprichter
+32 471 603 730
mathieu@nestor.be

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.