KBC en LRM steunen scholenapp BookWidgets met 300.000 euro

BookWidgets bouwt community voor leerkrachten om interactieve digitale lessen met elkaar te delen

Hasselt - LRM, de investerings maatschappij die economische groei in Limburg stimuleert, investeert 150.000 euro in BookWidgets via een achtergestelde lening. Ook KBC steunt de educatieve tool met een lening van 150.000 euro. BookWidgets is een platform waar leerkrachten zelf interactief didactisch materiaal maken en dit delen met hun leerlingen. Het platform wordt al door 3000 leerkrachten in meer dan 50 landen gebruikt.

BookWidgets richt zich op scholen in binnen- en buitenland die tablets gebruiken en digitaal actief zijn met tablets. Vooral scholen in de Verenigde Staten springen mee op de kar. Al 200 scholen in de VS werken met BookWidgets voor het maken van interactief didactisch materiaal. Ook steeds meer Vlaamse scholen maken nu gebruik van tablets en beginnen BookWidgets te ontdekken.

Met de steun van KBC en LRM gaat BookWidgets een community voor leerkrachten uitbouwen.
Bart Buckinx, Managing Partner van BookWidgets: "Via de BookWidgets community zullen leerkrachten binnenkort zelfgemaakt interactief lesmateriaal kunnen delen met andere leerkrachten binnen hun eigen school of scholengroep, maar ook met scholen over de grenzen heen. Als Belgische leerkracht Engels, kan je bijvoorbeeld een leuk interactief lessenpakket vinden van een creatieve leerkracht uit de VS. Het verlicht de werkdruk en je doet inspiratie op. De BookWidgets community wordt belangrijk voor de groei van ons bedrijf."

Wereldwijd gaan leraren steeds vaker zelf aan de slag om digitaal leermateriaal te maken. Enerzijds omdat het aanbod van educatieve uitgeverijen te beperkt is, maar ook om snel te kunnen inhaken op de actualiteit. Tot voor kort beperkte dit zich vaak tot Powerpoint-presentaties, Word-documenten, enz. Om zelf interactieve lessen voor tablets te maken bestond geen pasklare oplossing. BookWidgets vult deze leemte in en geeft leerkrachten een eenvoudige en gebruiksvriendelijke tool om dit zelf in handen te nemen.

BookWidgets maakt deel uit van Start it @kbc, de grootste start-up community in België, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Het bedrijf wordt daarnaast ook gesteund door iMinds en LRM.

//////////

Afbeeldingen vindt u op www.bookwidgets.com/press

Niels Vanspauwen
CEO BookWidgets
niels@bookwidgets.com

Start it @kbc
Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Over BookWidgets
BookWidgets is een platform waarmee leerkrachten leuke interactieve lessen kunnen maken die geïntegreerd zijn op tablets. BookWidgets heeft een bibliotheek van meer dan 30 apps die klanten kunnen gebruiken en aanpassen. Het bedrijf, gevestigd op de Corda Campus in Hasselt, werd in 2014 opgericht door Niels Vanspauwen en Xavier Van Elsacker. BookWidgets maakt deel uit van Start it @kbc, de grootste start-up community in België, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Het bedrijf wordt daarnaast ook gesteund door iMinds en LRM.
www.bookwidgets.com

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.