Krëfel verkoopt voortaan ook digitale assistentie aan huis

Start-up BEEGO stuurt informaticastudenten op pad om klanten van elektronicaketen te helpen

Wie bij Krëfel een computer, een smartphone of een tv koopt, kan er ook meteen digitale assistentie aan huis bij krijgen. De elektronicaketen slaat daarvoor de handen in elkaar met start-up BEEGO. Met een BEEGO DigiCheque kunnen klanten van Krëfel voor 40 euro per uur de hulp van een informaticastudent inroepen. Die kan de nieuwe tv instellen, de nieuwe computer op de WiFi aansluiten, maar evengoed de smart wasmachine koppelen aan de smartphone.

De digitale revolutie dendert aan een razende vaart verder. Toestellen krijgen steeds meer mogelijkheden. Je kan er nog mee bellen en sms’en, maar voor de rest lijken de smartphones van vandaag in niets meer op de gsm’s die we niet eens zo lang geleden gebruikten. Tv’s, printers en zelfs wasmachine worden ‘slim’, en communiceren met onze smartphone en met andere toestellen in huis.

“Voor veel mensen – en heus niet alleen de senioren – gaat die evolutie te snel”, merkt Frederick Scraeyen, de oprichter van BEEGO (een start-up van de Start it @KBC community). Die start-up schakelt informaticastudenten in om digitale assistentie aan huis te leveren. “De vraag naar digitale hulp is bijzonder groot. Consumenten kopen een nieuw toestel, maar moeten daar vervolgens ook nog eens mee aan de slag: apps installeren op de smartphone, de tablet koppelen aan de WiFi, Netflix op de tv integreren, foto’s overzetten via de cloud, die slimme wasmachine bedienen met de telefoon,… Zelfs voor wie wel mee op de digitale trein is gesprongen, kan dat een hele uitdaging zijn.”

“(Klein)kinderen, buren en vrienden hebben vaak geen tijd, of hebben zelf onvoldoende technologische bagage. Onze studenten springen bij. Je koopt een uur digitale assistentie aan huis en je kan ze letterlijk al je digitale vragen stellen. Heel toegankelijk, heel laagdrempelig. Gewoon samen aan de keukentafel.”

Proefproject met DigiCheques in drie winkels

Ook elektronicaketen Krëfel merkte dat veel klanten worstelden met hun vers aangekochte toestellen. “Ze vragen ons regelmatig hoe ze hun computer, hun smartphone, hun tv,… moeten installeren en gebruiken”, zegt Jonathan De Nys, Commercieel Directeur van Krëfel. “Toestellen kunnen steeds meer, maar worden tegelijkertijd complexer. We zijn op zoek gegaan naar een oplossing om onze dienstverlening aan onze klanten ook na hun aankoop te versterken. We hebben al 60 jaar onze eigen installatiedienst, maar we willen nog een stap verder gaan. Om te garanderen dat klanten de mogelijkheden van de toestellen die ze bij ons aanschaffen ook echt benutten. Zo zijn we bij BEEGO uitgekomen.”

Klanten kunnen voortaan bij Krëfel een BEEGO DigiCheque kopen. Eén cheque is één uur digitale assistentie aan huis waard. De cheque kan gebruikt worden in de regio’s waar IT-studenten van BEEGO actief zijn. Een volledige lijst met postcodes waar BEEGO actief is vindt u hier.  Binnen één tot drie dagen na de aanvraag kan de BEEGO-student langskomen. De DigiCheques zijn voorlopig enkel te verkrijgen in de Krëfel-winkels in Schoten, Wilrijk en Rooigem. Na een evaluatiedienst volgen dan mogelijk ook andere vestigingen.

De BEEGO DigiCheques worden op 14 september 2019 gelanceerd in de Krëfelwinkels in Wilrijk, Schoten en Rooigem. We nodigen u uit voor een persmoment in de winkels in Schoten en Gent van 11u tot 12u.

Programma:

• 11u00-11u15: verwelkoming door Krëfel