KumulAid verenigt KBC en de Mucovereniging op nieuw online donatieplatform

GENT - De Gentse start-up KumulAid start enkele weken na de lancering van haar online donatieplatform een eerste grote fondsenwervingsactie tussen KBC België en de Mucovereniging. KumulAid zet hiermee haar ambitie kracht bij om goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar te verbinden. KBC België zal via KumulAid gedurende twee weken alle donaties van haar werknemers aan de Mucovereniging verdubbelen.

De oprichters van KumulAid, Mario-Alessander Bauwens (28), Pieter-Jan Cluyse (28) en Xavier Geerinck (22) stelden vast dat online doneren in België nog in haar kinderschoenen staat en dat donaties door bedrijven nog achterop hinken. Daar willen ze verandering in brengen. Met KumulAid kan je als individu heel eenvoudig je favoriete goede doel steunen en je donatie delen met je sociale netwerk. Acties tussen bedrijven en goede doelen, zoals deze tussen KBC België en de Mucovereniging, laten bovendien toe om dubbel zoveel donaties op te halen.

“Door hoog in te zetten op sociale media en partnerships tussen bedrijven en goede doelen hopen we online donaties in België een boost te geven”, zegt Mario-Alessander Bauwens, CEO van KumulAid. “Onze aanpak zet het goede doel extra in de kijker en stimuleert verdere samenwerking tussen bedrijven en de non-profit sector.’’

Bij de actie tussen KBC België en de Mucovereniging verdubbelt het bedrijf automatisch de donaties van zijn werknemers. Een donatie van bijvoorbeeld €40 wordt dan automatisch €80. De donateur zet vrienden en bedrijven ertoe aan ook te doneren en haalt zo nog meer voldoening uit zijn donatie.

KBC België gelooft in zijn startup

KumulAid maakt deel uit van incubator Start it @kbc, die start-ups helpt om hun ondernemersidee waar te maken. KBC België, een van de partners van Start it @kbc, gaat mee in een eerste actie om haar engagement voor de Mucovereniging in de verf zetten én omdat het echt gelooft in de start-up. KumulAid is voor ons een zeer interessant project. Het past perfect in ons sociaal engagement en de digitale strategie van onze bank”, aldus Nico Lucas, Beleidsadviseur Maatschappelijke & Culturele Sponsoring van KBC België.

50 jaar Mucovereniging

Ook de Mucovereniging is enthousiast. “Wij vieren dit jaar ons 50-jarig bestaan en zijn erg blij met de steun van KBC België en zijn werknemers via KumulAid ”, vertelt Kris Van Kerkhoven, Communicatieverantwoordelijke van de Mucovereniging. “We gaan de ingezamelde donaties gebruiken om mensen met muco en hun families verder te ondersteunen.”

De oprichters van KumulAid hopen alvast dat dit eerste grote partnership tussen KBC België en de Mucovereniging andere bedrijven ertoe zal aanzetten om gelijkaardige acties op te zetten.

Grote én kleine goede doelen

KumulAid mikt in 2016 op 60 goede doelen en een 10-tal bedrijfsacties. De startup richt zich daarbij niet enkel op grote, bekende goede doelen maar evenzeer op kleinschalige initiatieven.

Mario-Alessander: “KumulAid is een alternatieve manier van fondsenwerving en wil een antwoord bieden op de noden van zoveel mogelijk goede doelen. Elk initiatief, groot of klein, is dus welkom!”

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan zeven goede doelen.

Meer informatie en beeldmateriaal vindt u in de KumulAid-pressroom.

-------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Pieter-Jan Cluyse
COO KumulAid
pieterjan.cluyse@kumulaid.com

Over KumulAid

KumulAid is een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Je kan er als individu heel eenvoudig je favoriete goede doel steunen, altijd en overal.

Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerships tussen bedrijven en goede doelen in de kijker te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden.

Met haar platform wil KumulAid de fondsenwerving voor goede doelen fundamenteel verbeteren door offline donaties van bedrijven en individuen naar de online omgeving te verplaatsen.

KumulAid werd opgericht in oktober 2014 door Mario-Alessander Bauwens en Pieter-Jan Cluyse, die een leemte zagen in de Belgische fondsenwervingswereld. Het team werd in juni 2015 vervoegd door Xavier Geerinck. Sinds 2015 wordt KumulAid ondersteund door Start it @kbc.

Ga voor meer informatie naar www.kumulaid.com

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.