Lancering ArtAssistant in België

BRUSSEL - ArtAssisant, hét platform voor alle protagonisten in de kunstwereld, wordt nu ook gelanceerd in België. Oprichter en CEO Alexander Tuteleers biedt daarmee curatoren, collectioneurs, kunstverdelers, galerijhouders en andere kunstliefhebbers een betrouwbaar gebruiksvriendelijk platform voor online aan- en verkoop van kunstwerken.

E-commerce in de kunstwereld is nog in haar kinderschoenen, maar staat aan de vooravond van een doorbraak. Volgens een recente studie van Art Basel en UBS is de online verkoop van kunstwerken vorig jaar met 10 procent gestegen tot bijna 4,4 miljard euro. Dat is zowat 8% van de totale verkoop wereldwijd.

Alexander Tuteleers heeft familiaal reeds reeds meer dan 40 jaar ervaring in de kunstwereld en brengt met ArtAssistant een veilig en betrouwbaar cloudgebaseerd platform waarbij alle spelers hun zaken volledig online kunnen afwerken. Daardoor kunnen transacties plaatsvinden zonder grote kosten én in alle discretie.

ArtAssisant maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt. De start-up maakt gebruik van toptechnologie zoals Blockchain en Artificiële Intelligentie om de meest geavanceerde diensten op termijn te kunnen aanbieden. Daardoor kunnen museumcuratoren, collectioneurs, organisatoren van kunstbeurzen en galerijhouders inspelen op één enkel gebruiksvriendelijk platform. Vandaag maken ze immers gebruik van diverse software-oplossingen die vaak niet geïntegreerd zijn. Met ArtAssistant wordt hun verzameling steeds actueel en gesynchroniseerd gemanaged.

CEO en oprichter Alexander Tuteleers: “Met ArtAssistant brengen we iedereen in de kunstwereld samen en maken we een einde aan de diverse silo’s. Communicatie en connectie kunnen vandaag via een enkel gebruikersvriendelijk platform. We zijn opgetogen het nu ook te kunnen lanceren in België.“

Meer informatie en video’s vind je op de website www.artassistant.com

Lynn Verbrugge Communicatie Manager, ArtAssistant