Lancering gratis plug & play webshop van Crowdselling levert verenigingen al 1 miljoen euro op tijdens corona

• Eenvoudig geld inzamelen door verkoop van lokale producten
  • Extra financiële ademruimte in coronatijden

Aalst, 15 april 2021 - Crowdselling lanceerde tijdens de coronapandemie een webshopplatform waarmee non-profitorganisaties zoals scholen, jeugd- en sportverenigingen en goede doelen gemakkelijk geld kunnen inzamelen. Het platform bevat een ruim assortiment aan lokale producten waardoor verenigingen zelf hun webshop kunnen opzetten en meteen beginnen verkopen, en is bovendien helemaal gratis. Meer dan 1.000 verenigingen gebruiken het platform intussen en haalden samen al 1 miljoen euro op.

Crowdselling maakt het non-profitorganisaties mogelijk heel snel en gebruiksvriendelijk een webshop op te zetten met een persoonlijke link en de look & feel van de vereniging. Dankzij de plug & play website moeten ze niet zelf zoeken naar of onderhandelen met leveranciers. Ze kunnen gewoon kiezen uit een brede waaier aan Belgische producten: van wafels en wijn tot bloemen en eetfestijnen.

Gratis en gebruiksklaar met lokale producten

Die producten kunnen ze meteen beginnen te verkopen. Zonder risico’s, want de opbrengst komt integraal op de bankrekening van de vereniging terecht. Ook de leveranciers worden automatisch betaald. Het enige wat de school, sportclub of jeugdbeweging zelf moet doen, is de bestellingen bezorgen aan hun vrienden en familie. Via de software van Crowdselling kunnen de organisaties zelf afhaalmomenten met verschillende tijdsloten organiseren.

“Dankzij Crowdselling hebben we in het teken van onze Orange campagne maar liefst drie lokale initiatieven kunnen opzetten en ondersteunen. We rekenden vooraf op een 400-tal verkochte stuks, maar overstegen al snel de 1000. Dat was ons zonder Crowdselling nooit gelukt”, getuigt Patricia Vergeylen van vrouwenrechtenbeweging Soroptimist International

Crowdselling heeft partnerships afgesloten met meer dan 60 lokale, Belgische leveranciers. Dat maakt het mogelijk om het inzamelingsplatform gratis aan te bieden, zonder abonnements- of andere kosten. Op die manier wil founder Lukas van Orshoven zoveel mogelijk Vlaamse verenigingen, scholen en goede doelen door de coronacrisis helpen.

“Een gratis, plug & play webshop met verschillende leveranciers is uniek in Europa en zelfs wereldwijd. Ons platform maakt het verenigingen, scholen en kleine goede doelen een stuk gemakkelijker om snel zoveel mogelijk inkomsten te genereren”, vertelt founder Lukas Van Orshoven.
Lukas Van Orshoven, CEO van Crowdselling

Prille Klimmer Award

Crowdselling won in maart de Prille Klimmer Award van Broeikas. Hilde Crevits, Vlaams Minister van Economie, reageert:

“Een heel terechte erkenning voor het fantastisch ondernemersverhaal dat Crowdselling aan het schrijven is. Het is een concept dat barst van originaliteit, innovatie en potentieel. En bovendien heeft het een reële impact op onze samenleving. Chapeau daarvoor!"

Crowdselling krijgt steun van de Vlaamse overheid via VLAIO, Start it @KBC en Flanders Investment Trade (FIT).

Maxene Willems
Maxene Willems Press Relations Start it @KBC
Saar Dietvorst
Saar Dietvorst Press Relations Start it @KBC

Start it @KBC is België’s grootste accelerator en ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel. De internationale community van Start it @KBC bestaat uit een netwerk van meer dan 1000 start-ups en scale-ups die elkaar versterken met hun ervaringen en expertises.

Start it @KBC gaat strategische partnerships aan met grote bedrijven om de start-ups beter te ondersteunen. Strategische partners van Start it @KBC vandaag zijn Accenture en KBC. Sinds 2019 dompelt Start it X ook intrapreneurs van corporate bedrijven onder in het netwerk van Start it @KBC.