Lancering Molengeek 2.0: Technologiebedrijven helpen inwoners Molenbeek ondernemen

Dit weekend gaat de tweede editie van Molengeek van start. Een ondernemingsavontuur waarbij 60 inwoners van Molenbeek leren hoe ze een onderneming starten.

Het initiatief is een antwoord op de ongelijke behandeling die sommige bevolkingsgroepen ondervinden op de arbeidsmarkt. Met het initiatief willen de organisatoren opnieuw vertrouwen geven en tonen dat ondernemerschap ook mogelijk is voor mensen die hun studies niet afmaakten, niet in een ondernemersfamilie geboren zijn of uit een ander land komen.

Start it @kbc, Google, Dell, Innoviris, Impulse en de incubator van Microsoft maakten middelen vrij. Zij zullen de deelnemers en teams financieel en technisch ondersteunen.

Dé grote uitdaging voor de organisatoren blijft het overwinnen van de digitale kloof.

“We zijn dan ook erg blij dat we – met de hulp van onze sponsors – onze deelnemers kunnen ondersteunen in hun digitale leerproces”, vertelt co-organisator van Molengeek, Marina Aubert, verheugd. “Deze steun helpt ons enorm bij het verder uitbouwen en in stand houden van het initiatief.”

Programma zondag 31 januari:

• 7h30: Ontbijt in het Centre d’Entreprise van Molenbeek
  • 9h00: Workshop
  • 12h00: Lunch
  • 14h00: Bezoek overheden en bedrijven
  • 15h30: Einde workshop
  • 16h30: Welkom en registratie bij KBC, Havenlaan 2, Brussel
  • 17h00: Start evenement
  • 17h30: Pitching sessie
  • 19h00: Deliberatie door de jury + rondetafel met overheden en bedrijven
  • 19h45: Awards ceremony
  • 20h30: Netwerking event
  • 23h00: Einde

Verwachte overheden en bedrijven:

• Alexander De Croo, Vicepremier en Minister van Ontwikkelingssamenwerking en Digitale Agenda
  • Denise Bauer, VS Ambassadeur België
  • Fadila Laanan , Minister van Cultuur, de Audiovisuele Sector, Gezondheid en Gelijke kansen.
  • Bianca De Baets, Staatssecretaris
  • Didier Gosuin, Brussels Minister Economie en Tewerkstelling
  • Daniel Van Renterghem, CEO KBC Brussels
  • Thierry Geerts, CEO Google
  • André Willekens, Sales Director Dell

Locaties:

• Centre d’Entreprises: Place de la minoterie 10,1080 Molenbeek
  • KBC Brussel: Havenlaan 2,1080 Brussel

Lees meer (in het Frans)

Klik hier voor meer afbeeldingen

Wilt u er zondag bij zijn? Neem dan contact op met:

Julie Foulon
julie@girleek.net
+32 483 23 02 02

Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen één jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 700 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, PfizerTelenet, Universitet Antwerpen & lokale academische partners.