KumulAid en Natuurpunt gaan Vlaanderen opnieuw bebossen

‘Make Bos, Not War!’-campagne op KumulAid-platform steunt bebossingsproject van Natuurpunt

Vandaag gaat de ludieke ‘Make Bos, Not War!’-campagne op het online donatieplatform KumulAid van start. Via deze campagne kan iedereen Natuurpunt steunen in haar strijd om Vlaanderen meer te bebossen.

In bomen klauteren, paddenstoelen ontdekken, wandelen in de kleuren en de geuren van de herfst,... Dat kan alleen in het bos. Bomen zijn bovendien onmisbaar als bron van zuivere lucht. Vooral in de buurt van de woonkernen valt er weinig bos te beleven.

Per donatie, één vierkante meter extra bos
Om Vlaanderen meer te bebossen, start vanaf vandaag een twee weken durende campagne. Op het online donatieplatform www.kumulaid.com kan iedereen vzw Natuurpunt steunen met een vrije donatie en zo meehelpen aan de strijd voor meer bos in Vlaanderen. KBC België engageert zich om voor iedere donatie één extra vierkante meter bos aan Natuurpunt te schenken, tot een maximum van 1250m² bos.

Natuurpunt is verheugd met de campagne. Filip Hebbrecht, account manager van Natuurpunt: “Er is in Vlaanderen echt een tekort aan bos, terwijl bos zo belangrijk is voor mens en dier. Door de extra donaties van KBC hopen we mensen nog meer te kunnen motiveren om onze campagne te steunen. Met de opbrengst gaan we heel wat extra bos in Vlaanderen kunnen aanplanten.”

Matching van goede doelen en bedrijven motiveert mensen om te doneren
Het is niet de eerste keer dat KBC samenwerkt met de start-up KumulAid. Eerder dit jaar steunde het de eerste succesvolle pilootactie van Kumulaid ten voordele van de Mucovereniging.

Pieter-Jan Cluyse, medeoprichter van KumulAid, is tevreden over de nieuwe samenwerking met Natuurpunt en KBC: “We zijn heel blij dat KBC in ons blijft geloven en opnieuw met ons in zee gaat voor de campagne van Natuurpunt. We hopen dat dit nog meer bedrijven aanzet om gelijkaardige acties op te zetten. Op dit moment werken we zo samen met de Nationale Loterij een campagne uit die we in de nabije toekomst willen lanceren. Door de krachten van bedrijven en goede doelen te bundelen, merken we dat mensen nog meer bereid zijn om te doneren. ”

KumulAid maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatieve en schaalbare ideeën ondersteunt.

Wil je ook meestrijden voor meer bos? Dan kan je deelnemen aan de campagne via deze link.

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan 15 goede doelen.
Meer informatie en beeldmateriaal vindt u in onze pressroom.

-------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Pieter-Jan Cluyse
COO KumulAid
pieterjan.cluyse@kumulaid.com

Start it @kbc
Saar Dietvorst
saar@contentcats.be

Over KumulAid
KumulAid is een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerships tussen bedrijven en goede doelen in de kijker te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden.

Met haar platform wil KumulAid de fondsenwerving voor goede doelen fundamenteel verbeteren door offline donaties van bedrijven en individuen naar de online omgeving te verplaatsen.

KumulAid werd opgericht in oktober 2014 door Mario-Alessander Bauwens en Pieter-Jan Cluyse, die een leemte zagen in de Belgische fondsenwervingswereld. Het team werd in juni 2015 vervoegd door Xavier Geerinck. Sinds 2015 wordt KumulAid ondersteund door Start it @kbc.

Ga voor meer informatie naar www.kumulaid.com

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.