Marie Van den Broeck van My Add On is UNIZO student-ondernemer van het jaar 2017

Start it @kbc levert opnieuw winnende start-up af

Marie Van den Broeck van start-up My Add On is vandaag door UNIZO verkozen tot student-ondernemer van het jaar 2017. Na Lothar De Keyne van SkiLi levert Start it @kbc daarmee voor de tweede keer op rij een UNIZO student-ondernemer van het jaar af. Eerder deze week vielen nog twee start-ups van de accelerator, WinWinner en Wonky, in de prijzen op de Gentrepreneur Awards.

Marie Van den Broeck, UNIZO student-ondernemer van het jaar,  ontwikkelt met haar start-up My Add On de MySleeve. Dat is een add-on voor krukken die ervoor zorgt dat je geen pijnlijke handen meer hebt en dat vallende krukken verleden tijd zijn. Met de innovatie wil My Add On gebruikers geen reden meer geven om te vloeken op hun krukken, rolstoel, wandelstok of looprekje, maar dat ze zelfs trots zijn om ermee buiten te komen.

Winnares en oprichtster van My Add On, Marie Van den Broeck, maakt deel uit van de Kortrijkse hub van Start it @kbc:

“Het is een hele eer om student-ondernemer van het jaar te mogen zijn. Ik wil vooral een goede ambassadeur zijn en hoop andere studenten te kunnen inspireren en aanzetten om de stap naar ondernemerschap te zetten. Bij Start it @kbc worden jonge ondernemers prima begeleid, het is de ideale plek om er je eerste stappen te zetten.”

Met de verkiezing 'student-ondernemer van het jaar 2017 willen UNIZO en de Stichting Onderwijs & Ondernemen studenten in de kijker zetten die hun studies combineren met ondernemerschap. Marie Van den Broeck won op basis van verschillende criteria zoals ondernemingszin, creativiteit, missie & visie, klantgerichtheid, marketing & communicatie, financiële situatie en ambassadeurschap.

Eerder deze week vielen al twee start-ups van Start it @kbc, WinWinner en Wonky, in de prijzen op de Gentrepreneur Awards.

Lode Uytterschaut, oprichter van Start it @kbc: “We zijn trots dat met Marie Van den Broeck van My Add On opnieuw een jonge, innovatieve ondernemer in de bloemetjes wordt gezet. Ze is de verdiende winnares van de UNIZO student-ondernemer van het jaar en ze zal in onze start-up community alle kansen krijgen om haar business verder uit te bouwen. Awards betekenen een publieke erkenning die start-ups sterk motiveren en hen met nieuwe klanten en investeerders in contact brengen. Dat moedigen we graag aan, want we zien elke dag hoe belangrijk die contacten zijn voor startende ondernemingen.”