Medewerkers KBC steunen 33 goede doelen in samenwerking met start-up KumulAid

Vandaag lanceert KBC België haar jaarlijkse Solidariteitsactie waarbij de bank-verzekeraar het actief maatschappelijke engagement van haar medewerkers wil steunen. Dit jaar wordt in samenwerking met de Gentse start-up KumulAid volop ingezet op de mogelijkheden van online fondsenwerving bij een groot publiek. Met de actie hopen KBC België en KumulAid een kleine 100.000 euro op te halen voor de 33 deelnemende verenigingen.

Medewerkers dragen goed doel voor waarin ze zelf actief zijn
KumulAid maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. KBC België wil vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid het sociaal engagement van haar personeel zowel moreel als financieel een duwtje in de rug geven. Ze doen dit via start-up KumulAid, het online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt.  Via de Solidariteitsactie kunnen (ex-)werknemers van KBC een vereniging met een sociaal doel, waarin zij zelf actief zijn, voordragen voor een financiële steun van 1.350 euro.

KBC verdubbelt elke donatie
KBC België kiest er dit jaar voor om de geselecteerde verenigingen actief te betrekken. Zo heeft elke vereniging een eigen campagnepagina op het online donatieplatform KumulAid waarop sympathisanten gedurende de zomermaanden een donatie kunnen maken. KBC België engageert zich om élke donatie aan de verenigingen te verdubbelen, en dit tot een maximum van 1.350 euro per vereniging.

Liesbeth Deschietere, steunend lid van de Kudimba Foundation is enthousiast over het initiatief van haar werkgever: “De aanpak van KumulAid laat ons toe om de 1.350 euro van KBC te gebruiken om extra middelen op te halen bij onze sympathisanten. Bovendien kan elke donatie op het KumulAid-platform worden gedeeld op sociale media waardoor onze vereniging ook online aan visibiliteit wint.”

Sterk partnership
Met de Solidariteitsactie zijn KBC België en KumulAid toe aan hun derde samenwerking sinds april 2016. Eerder sloegen beide organisaties met succes de handen in elkaar ten voordele van de Mucovereniging en Natuurpunt.

Pieter-Jan Cluyse, medeoprichter van KumulAid, merkt dat het matching-principe - waarbij bedrijven donaties van individuen verhogen - werkt:Door de krachten van goede doelen en bedrijven te bundelen, merken we dat mensen een extra incentive hebben om te doneren, terwijl zowel het goede doel als het bedrijf aan online visibiliteit winnen. We hopen dat deze campagne even succesvol wordt als de twee voorgaande en meer bedrijven aan te zetten om gelijkaardige acties op te zetten.”

Wil je zelf ook één van de 33 verenigingen steunen, neem dan een kijkje op de website van de actie, deel je donatie op sociale media en laat je donatie verdubbelen.

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan 27 goede doelen. Meer informatie en beeldmateriaal vindt u in onze pressroom.

////

Over KumulAid
KumulAid is een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerships tussen bedrijven en goede doelen in de kijker te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden nadat de donatie en het sociaal engagement van het bedrijf zijn gedeeld op sociale media.

KumulAid werd opgericht in oktober 2014 door Mario-Alessander Bauwens en Pieter-Jan Cluyse, die een leemte zagen in de Belgische fondsenwervingswereld. Sinds 2015 wordt KumulAid ondersteund door Start it @kbc.

Ga voor meer informatie naar www.kumulaid.com

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.