Medewerkers KBC steunen 33 goede doelen in samenwerking met start-up KumulAid

Vandaag lanceert KBC België haar jaarlijkse Solidariteitsactie waarbij de bank-verzekeraar het actief maatschappelijke engagement van haar medewerkers wil steunen. Dit jaar wordt in samenwerking met de Gentse start-up KumulAid volop ingezet op de mogelijkheden van online fondsenwerving bij een groot publiek. Met de actie hopen KBC België en KumulAid een kleine 100.000 euro op te halen voor de 33 deelnemende verenigingen.

Medewerkers dragen goed doel voor waarin ze zelf actief zijn
KumulAid maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. KBC België wil vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid het sociaal engagement van haar personeel zowel moreel als financieel een duwtje in de rug geven. Ze doen dit via start-up KumulAid, het online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt.  Via de Solidariteitsactie kunnen (ex-)werknemers van KBC een vereniging met een sociaal doel, waarin zij zelf actief zijn, voordragen voor een financiële steun van 1.350 euro.

KBC verdubbelt elke donatie
KBC België kiest er dit jaar voor om de geselecteerde verenigingen actief te betrekken. Zo heeft elke vereniging een eigen campagnepagina op het online donatieplatform KumulAid waarop sympathisanten gedurende de zomermaanden een donatie kunnen maken. KBC België engageert zich om élke donatie aan de verenigingen te verdubbelen, en dit tot een maximum van 1.350 euro per vereniging.

Liesbeth Deschietere, steunend lid van de Kudimba Foundation is enthousiast over het initiatief van haar werkgever: “De aanpak van KumulAid laat ons toe om de 1.350 euro van KBC te gebruiken om extra middelen op te halen bij onze sympathisanten. Bovendien kan elke donatie op het KumulAid-platform worden gedeeld op sociale media waardoor onze vereniging ook online aan visibiliteit wint.”

Sterk partnership
Met de Solidariteitsactie zijn KBC België en KumulAid toe aan hun derde samenwerking sinds april 2016. Eerder sloegen beide organisaties met succes de handen in elkaar ten voordele van de Mucovereniging en Natuurpunt.

Pieter-Jan Cluyse, medeoprichter van KumulAid, merkt dat het matching-principe - waarbij bedrijven donaties van individuen verhogen - werkt:Door de krachten van goede doelen en bedrijven te bundelen, merken we dat mensen een extra incentive hebben om te doneren, terwijl zowel het goede doel als het bedrijf aan online visibiliteit winnen. We hopen dat deze campagne even succesvol wordt als de twee voorgaande en meer bedrijven aan te zetten om gelijkaardige acties op te zetten.”

Wil je zelf ook één van de 33 verenigingen steunen, neem dan een kijkje op de website van de actie, deel je donatie op sociale media en laat je donatie verdubbelen.

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan 27 goede doelen. Meer informatie en beeldmateriaal vindt u in onze pressroom.

////

Over KumulAid
KumulAid is een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerships tussen bedrijven en goede doelen in de kijker te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden nadat de donatie en het sociaal engagement van het bedrijf zijn gedeeld op sociale media.

KumulAid werd opgericht in oktober 2014 door Mario-Alessander Bauwens en Pieter-Jan Cluyse, die een leemte zagen in de Belgische fondsenwervingswereld. Sinds 2015 wordt KumulAid ondersteund door Start it @kbc.

Ga voor meer informatie naar www.kumulaid.com

Pieter-Jan Cluyse

COO KumulAid

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate