Start it @KBC ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel en is de grootste start-up community in België met meer dan 750 start-ups en scale-ups. Als founder-centric start-up pionier in België heeft Start it @KBC een positieve impact op de maatschappij, onder andere op vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start-ups kunnen zich het hele jaar door kandidaat stellen via www.startit.be. Twee keer per jaar pitchen de geselecteerde founders voor een professionele jury. Dan begint de nieuwe lichting start-ups aan het één jaar durende acceleratieprogramma op maat, met mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space.

Start it @KBC werkt internationaal met, naast Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Leuven en Kortrijk, hubs in Budapest, Gyor en Praag én pied à terres in New York, San Francisco en Londen. Sinds 2017 maakt Start it @KBC deel uit van Global Accelerator Network (GAN), een netwerk van 120 acceleratoren, wat start-ups in de community extra kansen biedt in het buitenland, en tot meer dan 1 miljoen dollar aan voordelen bij technologiepartners.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator partnerships met Accenture, DPG Media, KBC, en Telenet. Met Start it X lanceerde Start it @KBC een zusterbedrijf om intrapreneurs bij grote bedrijven te ondersteunen.