Meer dan 1 miljoen euro naar Vlaamse verenigingen & goede doelen via Trooper!

Het is zover! Tijd voor een heuse vreugdedans in het hoofdkwartier van Trooper in Grimbergen, want via deze vorm van sociaal ondernemen ging er intussen al meer dan 1.000.000 euro naar de aangesloten verenigingen & goede doelen!

Elisabet Lamote van Trooper: ‘Vandaag vieren we feest bij Trooper, want dit is écht een mijlpaal: 1 miljoen euro die rechtstreeks naar de aangesloten verenigingen & goede doelen is gegaan… Daar durfden we bij de opstart zelfs niet van te dromen. Het doet zoveel deugd te zien dat Trooper hoe langer hoe meer een plaats krijgt binnen de Vlaamse verenigingen & goede doelen, en dat we zoveel positieve feedback van hen krijgen. Want daar doen we het tenslotte voor: om al die dromen van al die verenigingen, hoe klein ook, mee te helpen realiseren. En om dan te zien dat we intussen al echt een verschil maken voor veel verenigingen – of het nu over een nieuwe kookpot voor op kamp, een nieuwe goal voor de voetbalclub of een groene speelplaats voor de school gaat: we zijn ontzettend blij met elke droom die via Trooper kan gerealiseerd worden."

Ook de aangesloten verenigingen zijn erg blij met deze nieuwe mijlpaal. Geniet mee van enkele van hun enthousiaste reacties in dit filmpje:

Story image

Trooper - dat deel uitmaakt van de Start it @KBC community - is er voor àlle verenigingen, klein & groot, en kan echt een verschil maken. Dat zegt ook Supertrooper voor Kubb Up tegen kanker, Melissa Herrera Crespo: ‘Onze vereniging ‘Kubb Up tegen Kanker’ is al even aangesloten bij Trooper, en met succes. We proberen elk jaar 5.000€ in te zamelen om mee te fietsen voor Kom op Tegen Kanker, en daar betekent Trooper toch wel een grote steun in. Naast het jaarlijkse Kubb Tornooi dat we organiseren om de nodige centen te verzamelen, is het super dat mensen ons het hele jaar door kunnen steunen via dit platform. We hebben via Trooper al meer dan 1.000€ ingezameld, wat echt wel veel is voor een kleine vereniging zoals die van ons. En we voelen dat het in stijgende lijn gaat. Toen we pas waren aangesloten duurde het even om de mensen te overtuigen, en moesten we het heel vaak herhalen, maar intussen zitten er al heel wat Trooper-fans bij onze vrienden & familie, en dat voelen we. Super om te zien hoe Trooper steeds meer bekend geraakt bij de mensen, want ze maken echt een verschil voor heel wat verenigingen!’

Wil je graag je vereniging – volledig gratis - aansluiten of steunen? Of wil je graag nog wat meer info? Neem dan zeker een kijkje op www.trooper.be.

/////

Over Trooper

Trooper is een snelgroeiend online shop-platform. Via Trooper steun je je vereniging of goede doel als je online shopt, zonder dat het je iets extra kost. Gemiddeld 5% per aankoop. Het zijn immers de aangesloten webshops die een extra commissie geven.

Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts & Jan Dejonghe, en werd bij de opstart ondersteund door Start it @KBC, die innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ondersteunt. Ook Studio 100 zette mee de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Trooper werd in december 2018 ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’.

Via Trooper werd er intussen al meer dan 1.000.000€ ingezameld voor de bijna 5.000 aangesloten verenigingen & goede doelen.

NIET VOOR PUBLICATIE

VOOR MEER INFORMATIE:

MAIL OF BEL NAAR LEEN@TROOPER.BE

T 0474/98.29.36

Nathalie Claessens Perscontact at Start it @KBC

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen één jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 700 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC werd opgericht in 2014. Vandaag heeft de accelerator een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, PfizerTelenet, Universitet Antwerpen & lokale academische partners.