Mobiele app APPlause verlaagt ziekteverzuim en personeelsverloop door medewerkers te belonen

Via een persoonlijk bericht gefeliciteerd worden door je manager voor je werk en inzet, doet wonderen met je motivatie. Zeker als er aan elk bericht een kleine beloning wordt gekoppeld. Via de nieuwe bedrijfsapp APPlause is deze efficiënte manier van motiveren voor iedere bedrijf mogelijk.

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat werknemers productiever zijn als ze op regelmatige tijdstippen erkenning krijgen voor hun werk. Deze bevestigingen hebben ook een positieve impact op het ziekteverzuim, onwettige afwezigheden en personeelsverloop. Toch blijkt dat veel werknemers zich niet voldoende geapprecieerd voelen voor hun werk. En daar kan een micro-bonus systeem iets aan te doen.

APPLause is een bedrijfsapp waarmee een manager zijn werknemers digitaal kan motiveren en belonen voor hun uitstekend werk.

Hoe werkt het?
APPlause ontwikkelt voor elke onderneming afzonderlijk een eigen mobiele bedrijfsapplicatie. Nadat de werknemers de bedrijfsapp hebben geïnstalleerd, motiveert de manager zijn medewerkers met een persoonlijk berichtje. Aan het bericht koppelt hij een beloning in de vorm van punten. Als een medewerker een bepaald aantal punten heeft verdiend, kan hij in de e-shop van APPlause kiezen uit een uitgebreid aanbod aan producten en geschenkbonnen.

Voordelen van een micro-beloningssysteem
Het is niet de bedoeling dat APPlause het menselijk contact tussen werknemer en werkgever vervangt. Wel is het voor een manager de ideale manier om op regelmatige basis kleine bonussen uit te delen, en zo goed werk te stimuleren en te belonen,” zegt Frederik Malesevic, co-founder van APPlause. “Dat zal altijd betekenisvoller zijn dan één grote bonus op het einde van het jaar.”

Fiscaal aftrekbaar
Een eigen bedrijfsapplicatie van APPlause is beschikbaar vanaf €3 per maand per gebruiker. De beloningen die de werknemers ontvangen, zijn bovendien fiscaal aftrekbaar.

APPlause maakt deel uit van de Start it @kbc community, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Meer informatie vindt u op www.APPlauseBusiness.com

Frederik Malesevic Co-Founder, Marketing & Communicatie, APPlause