Niet thuis? Parcify levert je bestelling toch veilig binnen af

Pakjesdienst test als allereerste leveringen achter de voordeur

Antwerpen - Parcify experimenteert als eerste pakjesdienst in België met smart locks. Bewoners kunnen via een app hun voordeur openen als ze niet thuis zijn, zodat de koerier hun pakje toch veilig binnen kan afleveren. Parcify maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Met Parcify kan je met je mobiele telefoon al een pakje laten afleveren op de exacte plaats waar je je bevindt. Nu gaat Parcify nog een stap verder door ook te leveren achter de voordeur wanneer de bewoner niet thuis is.

Hiervoor gaat Parcify in zee met Nuki, een producent van innovatieve smart locks. Gebruikers van dit ‘slim slot’ die via Parcify hun online aankopen laten afleveren, kunnen tijdens de pilootfase gebruik maken van deze oplossing. De Parcify-koerier ontvangt een tijdelijk toegangsrecht en zodra hij voor de deur staat, wordt het slot dankzij geolokalisatie ontgrendeld. De koerier legt vervolgens het pakje veilig binnen. Na 10 seconden moet de voordeur opnieuw gesloten zijn en vervalt zijn toegangsrecht. De koerier wordt daarin opgevolgd door een intern controlesysteem. De bewoner ontvangt vervolgens een melding dat zijn pakje goed is afgeleverd.

“Het aantal pakjes dat een gemiddeld gezin online bestelt, stijgt elk jaar met 15 %. Zowat een kwart van de leveringen wordt gemist omdat mensen niet thuis zijn, waardoor de koerier een tweede keer moet langskomen,” zegt Patrick Leysen, CEO en co-founder van Parcify. “Dankzij de samenwerking met Nuki kunnen we het aantal gemiste leveringen sterk doen verminderen, extra ritten vermijden en tegelijkertijd het comfort van de online shoppers verhogen. We laten het proefproject nog tot eind dit jaar lopen in Antwerpen, daarna zullen we het evalueren.”

De Parcify applicatie is beschikbaar voor iOS en Android.
Ook de Nuki app is beschikbaar voor iOS en Android.

Meer info via www.parcify.com/smartlocks

/////

Over Parcify
Parcify ontzorgt online shoppers als het gaat over de levering van hun aankopen. Via een app verbindt het zowel de afzender, de koerier als de ontvanger met elkaar. Parcify maakt deel uit van Start it @KBC die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Over Nuki
De Nuki Smart Lock is een eenvoudig te installeren systeem dat gebruikt kan worden op Europese cilindersloten. Het zorgt er voor dat huisdeuren automatisch geopend en gesloten kunnen worden via de smartphone.

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 700 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet, Universiteit Antwerpen & lokale academische partners.