Online platform Trooper haalt al meer dan 1.500.000 euro binnen voor de verenigingen & goede doelen

Bij Trooper kan iedereen geld inzamelen voor een vereniging of een goede doel naar keuze door online te shoppen, zonder dat het je één eurocent extra kost. Intussen ging er via Trooper al meer dan 1,5 miljoen euro naar de bijna 6.000 aangesloten verenigingen en goede doelen, en de teller blijft tikken. Trooper wordt ondersteund door Start it @KBC, de grootste accelerator voor start-ups in België.

De Koning Boudewijnstichting onderzoekt jaarlijks de financiële situatie van verenigingen. Daaruit blijkt dat meer dan 75% minder dan zes maanden zou overleven zonder inkomsten. Dat betekent dat er heel wat verenigingen krap bij kas zitten en dus elke extra euro zeker kunnen gebruiken.

Trooper mocht op drie jaar tijd al bijna 6.000 verenigingen & goede doelen verwelkomen op haar platform. Via Trooper werd in totaal al meer dan 1.500.000 euro ingezameld voor de aangesloten verenigingen & goede doelen. Het online platform zorgt dus voor een welgekomen extra inkomstenstroom.

Trooper groeide de afgelopen twee jaar aan een sneltempo, en intussen zetten ook bekende partners als Studio 100 & KBC hun schouders mee onder dit project, om op die manier het verenigingsleven in Vlaanderen een duwtje in de rug te geven. Elisabet Lamote, mede-oprichtster van Trooper is ook één van de genomineerden voor ‘Vlaams - Brabantse Jonge Ondernemer van het Jaar 2020’, een initiatief van JCI (Junior Chamber International). Eind 2018 werd Trooper ook al uitgeroepen tot ‘Belgium’s Best Brand of the Year.

Elisabet Lamote – Trooper: “Al meer dan 1,5 miljoen euro die via Trooper naar de verenigingen is gegaan, het overtreft onze stoutste dromen. Zo fijn dat we op deze manier mee kunnen helpen om de dromen van al die aangesloten verenigingen & goede doelen te realiseren. En met die extra centen kunnen we al die vrijwilligers ondersteunen die zich dag & nacht inzetten voor hun vereniging. Zodat ze meer kunnen focussen op wat voor hen relevant is, zonder teveel te moeten piekeren over het financiële. En voor de consument verandert er niets, want die betaalt geen cent extra. Een win-win voor alle betrokken partijen. Op naar de 2 miljoen!

Gert Verhulst – Studio 100“Het mooie aan Trooper is dat op deze manier ook heel wat kleine verenigingen & goede doelen een serieuze cent voor hun werking kunnen ophalen. Het succes van Trooper - want 1,5 miljoen euro is echt al een serieus bedrag - bewijst alleen maar dat het belang van het verenigingsleven in onze maatschappij niet mag onderschat worden. We zijn erg blij dat we dit mooie verhaal kunnen ondersteunen met Studio 100.”

Karin Van Hoecke - KBC: “Het geloof dat we enkele maanden geleden al uitten in deze beloftevolle start-up is alleen maar gesterkt, 1,5 miljoen dat kan tellen. KBC wenst ook een extra boost te geven door Trooper te integreren in KBC Deals waardoor klanten de mogelijkheid hebben om hun verkregen cashback aan te wenden voor een zelfgekozen vereniging of goed doel. Graag herhaal ik dan ook dat KBC niet alleen een rol speelt in de financiering van business ideeën, maar ook financiële ruggensteun geeft aan creatieve mensen die een stap verder gaan en zo’n ideeën effectief realiseren, zoals Trooper. Hun unieke en succesvolle manier om lokale verenigingen te steunen wint aan interesse. Daarenboven komt Trooper uit de wieg van Start it @KBC, en willen we beloftevolle start-ups een zetje in de rug geven.”

Hoe werkt Trooper?

Stap 1: Zoek de Trooperpagina van je favoriete vereniging op https://www.trooper.be/zoek-vereniging

Stap 2: Klik via die pagina door naar de webshop waarbij je wil shoppen.

Stap 3: Laat je e-mailadres achter als je te weten wil komen hoeveel centen je voor jouw vereniging hebt getroopt. Dat laat Trooper je binnen de 48 uur per mail weten.

Stap 4: Shop en betaal zoals je altijd doet.

Een vereniging of goed doel aansluiten is gratis, alle info vind je op www.trooper.be

/////

Over Trooper

Trooper is een snelgroeiend online shopplatform. Via Trooper kan je bij het online shoppen je vereniging of goede doel steunen, zonder dat het je iets extra kost. Het zijn de aangesloten webshops die een extra commissie geven, gemiddeld 5% per aankoop.

Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe, en werd bij de opstart ondersteund door Start it @KBC dat innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen ruimte tot groeien geeft. Zo’n twee jaar geleden zette Studio 100 mee de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Trooper werd in december 2018 ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’. In het najaar van 2019 stapte ook KBC mee in het verhaal.

Intussen werd er via Trooper al meer dan 1.500.000€ ingezameld voor de bijna 6.000 aangesloten verenigingen & goede doelen.