Online shoppen voor het goede doel met start-up Trooper

Geld inzamelen voor je vereniging of het goede doel zonder dat het je moeite of één eurocent meer kost. Dat is het uitgangspunt van start-up Trooper. Via digitaal platform Trooper zamel je geld in door online te shoppen. Hiermee heeft Vlaanderen een unieke en digitale variant voor de klassieke evenementen voor het goede doel.

De jaarlijkse spaghetti-avonden, fuiven of wafelverkopen voor het goede doel,... Ze zijn leuk maar vragen ook heel wat organisatie. Vanaf nu kunnen trouwe supporters van verenigingen of goede doelen ook heel eenvoudig extra geld inzamelen door online te shoppen via www.trooper.be.  Zo verdient hun favoriete vereniging of goede doel een centje bij, terwijl ze zelf niets extra betalen.

Hoe werkt Trooper?

• Je surft naar de Trooper-pagina van jouw favoriete goede doel of vereniging (bvb:  www.trooper.be/rodeneuzendag). Omdat je via de Trooper-pagina naar de winkel surft, weet de winkel welke vereniging of goede doel jij wil steunen.
  • Je klikt op een van de online winkels.
  • En dan shop je zoals je altijd doet.

Als klant betaal je de normale prijs voor je aankopen. De webshop stort een deel van het door jouw betaalde bedrag door. Een account aanmaken of inloggen is niet nodig, en je doneert altijd gratis.

Win-win voor organisaties én online winkels
Trooper is een win-win voor zowel verenigingen en goede doelen als online webshops.

Verenigingen en goede doelen hebben meestal trouwe leden of een gedreven netwerk dat hen wil helpen. Die hebben niet altijd de tijd om deel te nemen aan allerlei activiteiten of willen gewoon nog iets meer doen. Door online te shoppen (desnoods vanuit de luie zetel) geven ze nu hun vereniging of favoriet goed doel een financieel duwtje in de rug.

Winkels zijn daarnaast voortdurend op zoek naar nieuwe klanten. De shops die zijn aangesloten bij Trooper krijgen toegang tot een nieuw publiek van potentieel trouwe shoppers.

Trooper volgt de trend waarbij digitale netwerken steeds belangrijker worden, maar ook het maatschappelijk bewustzijn groter wordt. Zo bewijzen de vele acties voor het goede doel”, vertelt Elisabet Lamote, CEO van Trooper. Trooper is dan ook een win-win voor zowel verenigingen, goede doelen als online winkels.”

Samenwerking met Rode Neuzen Dag
Trooper heeft een samenwerking opgezet met Rode Neuzen Dag, het initiatief van VTM, Q Music & Belfius ter ondersteuning van jongeren met psychische problemen. Rode Neuzen Dag is voor Trooper een gedroomd project om hun platform te lanceren.

“Het is geweldig om met Trooper te kunnen bijdragen aan het doorbreken van het taboe van jongeren met psychologische problemen. Onze volgende stap is om nog meer verenigingen en goede doelen, maar ook online winkels warm te maken om via Trooper geld in te zamelen,” vertelt Elisabet Lamote, CEO van Trooper.

Ook andere grote NGO's zullen dit najaar samenwerken met Trooper.

Verenigingen en goede doelen die via Trooper geld willen inzamelen, kunnen zich eenvoudig registeren op www.trooper.be/vereniging.

Trooper maakt deel uit van de Start it @kbc community, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

////

Bekijk hier het filmpje van Rode Neuzen Dag.
Koop hier via Trooper voor Rode Neuzen Dag.

Contacteer voor meer informatie

Trooper