Ontdek Jooki - Jukebox for Kids - op 4YFN tijdens Mobile World Congress in Barcelona

Brussel - ​Muuselabs trekt op 27 februari naar Barcelona voor het jaarlijkse Mobile World Congress (MWC), dé beurs voor grote en kleine spelers in de mobiele industrie. De start-up zal er Jooki presenteren aan het grote publiek op 4YFN, het snel groeiende business platform voor start-ups van WMC. Jooki werd in januari bekroond met de ‘Best in Family Tech’ award op CES 2017 in Las Vegas.

Van 27 februari tot en met 1 maart verzamelt het kruim van de mobiele en digitale technologieën zich in Barcelona om er nieuwe producten voor te stellen aan het grote publiek. Jooki zal er omringd worden door potentiële klanten, investeerders en bedrijven die op zoek zijn naar slimme mobiele technologieën en ondernemend talent. Muuselabs vervoegt zich hiervoor bij de Belgische delegatie van start-ups, samengesteld door Startups.be

Demonstraties Jooki:

Over Jooki
Jooki is een draagbare muziekspeler die altijd en overal werkt: in de auto, buiten en ook zonder wifi-verbinding. Hij heeft ingebouwde luidsprekers, een oplaadbare batterij en een intern geheugen goed voor ongeveer 1.000 liedjes.

De 'Jukebox for Kids' wordt bediend door Stars. Deze intuïtieve interface voor kinderen van alle leeftijden werkt volgens hetzelfde principe als dat van Amiibo of Skylanders. Om naar een liedje te luisteren plaatst men een schijfje of poppetje (de ‘Star’) bovenop Jooki. Met een eenvoudige app kunnen ouders via smartphone of tablet muziek uploaden naar Jooki en er een Stars naar keuze aan toewijzen.

Jooki is ontworpen om het hele gezin te laten genieten van de magie van muziek, weg van het scherm. Het duurzame apparaat werkt namelijk zonder beeldscherm, en moedigt kinderen aan hun verbeelding te gebruiken bij het luisteren naar muziek of verhalen.

Over Muuselabs
MuuseLabs is een familie technologie en media bedrijf dat werd opgericht in 2014 door drie geek dads die voordien werkten bij Google, Huawei en Barco. Jooki werd in 2016 gelanceerd, won de ACE Creative Challenge op de Creative Business Cup in oktober 2016 en kreeg een award voor de Best in Family Tech op de CES 2017 door GAMbIT magazine. MuuseLabs is lid van de Hardware Club, de eerste club exclusief voor hardware start-ups van over de hele wereld. Gefinancieerd door SRIB en ST'ART, maakt MuuseLabs ook deel uit van Start it @kbc, de grootste start-ups community in België die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt. Het bedrijf wordt geadviseerd door Alan Munn, voormalig SVP Hasbro & voormalig CEO Tomy Europe.

Over 4YFN
De succesvolle technologiebeurs Mobile World Congress fungeert als host voor 4YFN in Barcelona én Shanghai. 4YFN is wereldwijd het snelst groeiende start-up event, in 2016 telde het event 15.000 bezoekers. Dit jaar verwachten de organisatoren 18.000 tot 20.000 bezoekers op 4YFN in Barcelona.

Théodore Marescaux Muuselabs