Orkestratietool van Inmanta mag automatisatietraject van BICS dirigeren

Leuven. Inmanta zal het automatisatietraject van BICS ondersteunen. De geavanceerde orkestratietool die het bedrijf ontwikkelde zal het netwerk van de internationale communications enabler aansturen en beheren. BICS en Inmanta sloten een samenwerkingsovereenkomst af voor meerdere jaren.

Softwarediensten en -applicaties zijn niet alleen massaal aanwezig in bedrijven, ze zijn ook verbonden en afhankelijk van elkaar. De IT-infrastructuur en netwerken worden zelfs voor programmeurs en operatoren steeds complexer. De tool die Inmanta ontwikkelde – de Inmanta Serivce Orchestrator - beheert de software- en netwerksystemen in bedrijven. Het systeem werkt overkoepelend en stuurt als een dirigent aan wat waar en wanneer moet gebeuren. Zonder dat er nog manuele stappen nodig zijn. Zo garandeert de orkestratietool consistentie doorheen de volledige IT- en netwerkinfrastructuur.

BICS, een toonaangevende communications enabler die wereldwijd diensten levert aan telecomproviders en onderdeel is van de Proximus Groep, gaat de orkestratietool van Inmanta nu gebruiken voor de end-to-end automatisatie van zijn netwerkdiensten. Na een succesvolle proof of concept in 2018/2019 besliste BICS om een meerjarige samenwerkingsovereenkomst af te sluiten met Inmanta. Inmanta maakt deel uit van Start it @KBC, de grootste start-up community in België. Bij de accelerator leerden ze onder andere hun complexe technische materie voor een breed publiek pitchen op Demo Day en kregen ze veel inzichten op de Sales Academy.

Yaunese Aazibou, CTIO van BICS, legt uit: “We geloven sterk dat automatisatie de toekomst van ons netwerk zal vormgeven, om het makkelijker en efficiënter te beheren terwijl we onze klanten een superieure gebruikerservaring bezorgen. De orkestratietool die Inmanta ontwikkelde, zal ons helpen om dit boeiende transformatietraject te realiseren.”

“We zijn verheugd dat we BICS een krachtige en innovatieve oplossing kunnen aanbieden,” zegt Stefan Walraven, CEO van Inmanta. "Onze orkestratietool zal deze toonaangevende internationale communications enabler helpen om zijn visie over het netwerk van de toekomst te implementeren en verdere groei te ondersteunen.”

De Inmanta Service Orchestrator levert BICS verschillende voordelen op:

• Snellere time-to-market door het volledig automatiseren van services over meerdere domeinen heen (netwerk, cloud, NFV)
  • Kostenefficiëntie en productiviteit dankzij de krachtige modelleertaal
  • Volledige visibiliteit en controle door het end-to-end beheer
  • Wendbaarheid en flexibiliteit door het open, uitbreidbare framework

Inmanta is volop op zoek naar getalenteerde werknemers, zowel in het technische als commerciële domein, om het product en solutions team uit te breiden en de internationale groei te versnellen.

/////

Over Inmanta

Inmanta is een toonaangevend softwarebedrijf in end-to-end service orkestratie voor de telecomindustrie. Het vlaggenschip van Inmanta is een geavanceerde orkestrator die de automatische uitrol en het beheer van alle machines, services en netwerken coördineert over leveranciers en technologieën heen.

Inmanta is een spin-off van de KU Leuven, haar technologie is gebaseerd op meer dan tien jaar research. Inmanta heeft de internationale Call for Innovation met betrekking tot SDN/NFV 2.0 gewonnen, georganiseerd door Proximus, Swisscom en Telia.

Voor meer informatie, bezoek www.inmanta.com en volg ons op onze LinkedIn pagina voor gerichte updates en aankondigingen.

Over BICS

Als toonaangevende internationale communications enabler verbindt BICS de wereld door het creëren van betrouwbare en beveiligde mobile experiences op elke plaats en elk moment. We zijn een globale voice carrier en de leidende provider van mobile data services wereldwijd. Onze oplossingen zijn essentieel voor het ondersteunen van de eigentijdse levenstijl van de hedendaagse device-hungry consumer – van global mobile connectivity, seamless roaming experiences, fraud prevention en authentication, tot global messaging en het Internet of Things. BICS heeft zijn hoodkwartier in Brussel, en is nadrukkelijk aanwezig in Afrika, de Amerika's, Azië, Europa en het Midden-Oosten.

Voor meer information bezoek www.bics.com en volg onze tweets @BICS_SA

Stefan Walraven

Co-founder & CEO, Inmanta