Parcify komt naar Gent, koploper op het gebied van pakjeslevering

Gent is de koploper wat betreft pakjeslevering in België. Ongeveer een kwart van die pakjes staat voor een gesloten deur en wordt gemist. Om die pakjes wel te kunnen leveren, komt Parcify nu ook naar Gent.

Parcify maakt het mogelijk om een pakje te leveren op de exacte plaats waar de ontvanger zich bevindt. Parcify zorgt er dus voor dat je nooit nog een pakje hoeft te missen.

Gent is koploper wat betreft pakjeslevering in België. Het gemiddeld aantal pakjes dat een Gents gezin online bestelt, stijgt elk jaar met 15%. Zowat een kwart van de leveringen wordt gemist waardoor er een tweede keer moet worden geleverd.

Parcify kan leveren waar en wanneer de ontvanger het wil. Zo moet je niet thuis of op het werk wachten op je pakje. Parcify zal actief zijn in postcode 9000 en levert hoofdzakelijk met fietsen, alle dagen van de week, zelfs tot middernacht.

We zijn heel blij om te starten in Gent. Daar zullen we onder meer pakjes van Zalando en Bol.com af kunnen leveren in de binnenstad op een groene manier” zegt Patrick Leysen  - CEO van Parcify. “Parcify laat klanten toe om hun pakjes te krijgen waar en wanneer ze dat willen”.

Hoe werkt Parcify?
Parcify levert aan personen, niet aan adressen.

1. Shop online: Bestel je producten en laat het pakje afleveren op jouw uniek Parcify-adres, dit kan je terugvinden in de Parcify app.

2. Laat het pakje leveren waar en wanneer jij wil: Parcify ontvangt je pakje en informeert je onmiddellijk via de app. Jij bent in controle en beslist waar en wanneer we het mogen leveren. Dit tot 60 minuten voor de levering

3. Volg je pakje op de voet: Aan de hand van de gps-locatie van je smartphone komen wij naar jou toe. Chat live met de koerier en volg jouw pakje via de app.

Ontdek de werking van Parcify via dit filmpje.

Momenteel is Parcify actief in Antwerpen en Brussel. Vanaf 1 november is het ook actief in Gent. bpost nam onlangs een participatie in Parcify.

De Parcify applicatie is beschikbaar voor iOS en Android

Parcify maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Meer info via www.parcify.com

Patrick Leysen

Co-Founder & CEO Parcify

Saar Dietvorst

Perscontact Start it @kbc

Persberichten in je mailbox

Over Start it X

Start it X is het grootste Belgische ecosysteem dat ondernemingen helpt bij innovatie en groei. De community herbergt volgende business units: Start it Accelerate, Start it Academy, Start it Expand, Start it Hubs en Start it Ventures.

Start-ups, scale-ups, intrapreneurs binnen grote bedrijven en corporates die willen innoveren en accelereren kunnen bij Start it X rekenen op een netwerk van ervaren mentoren, ondernemers, tonnen expertise en bewezen methodes.

De community achter Start it X werd in 2014 opgericht door Lode Uytterschaut. Het ecosysteem is met meer dan 2.000 ondernemers en mentoren actief in België (Gent, Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Kortrijk en Luik), de Verenigde Staten (New York), Hongarije (Boedapest en Gyor) en Tsjechië (Praag). Start it X is tevens de organisatie achter accelerator Start it @KBC, het grootste startup netwerk in België.

Meer informatie vindt u op www.startit-x.com.

Persdossier Start it X
Persdossier Start it Accelerate