Parcify komt naar Gent, koploper op het gebied van pakjeslevering

Gent is de koploper wat betreft pakjeslevering in België. Ongeveer een kwart van die pakjes staat voor een gesloten deur en wordt gemist. Om die pakjes wel te kunnen leveren, komt Parcify nu ook naar Gent.

Parcify maakt het mogelijk om een pakje te leveren op de exacte plaats waar de ontvanger zich bevindt. Parcify zorgt er dus voor dat je nooit nog een pakje hoeft te missen.

Gent is koploper wat betreft pakjeslevering in België. Het gemiddeld aantal pakjes dat een Gents gezin online bestelt, stijgt elk jaar met 15%. Zowat een kwart van de leveringen wordt gemist waardoor er een tweede keer moet worden geleverd.

Parcify kan leveren waar en wanneer de ontvanger het wil. Zo moet je niet thuis of op het werk wachten op je pakje. Parcify zal actief zijn in postcode 9000 en levert hoofdzakelijk met fietsen, alle dagen van de week, zelfs tot middernacht.

We zijn heel blij om te starten in Gent. Daar zullen we onder meer pakjes van Zalando en Bol.com af kunnen leveren in de binnenstad op een groene manier” zegt Patrick Leysen  - CEO van Parcify. “Parcify laat klanten toe om hun pakjes te krijgen waar en wanneer ze dat willen”.

Hoe werkt Parcify?
Parcify levert aan personen, niet aan adressen.

1. Shop online: Bestel je producten en laat het pakje afleveren op jouw uniek Parcify-adres, dit kan je terugvinden in de Parcify app.

2. Laat het pakje leveren waar en wanneer jij wil: Parcify ontvangt je pakje en informeert je onmiddellijk via de app. Jij bent in controle en beslist waar en wanneer we het mogen leveren. Dit tot 60 minuten voor de levering

3. Volg je pakje op de voet: Aan de hand van de gps-locatie van je smartphone komen wij naar jou toe. Chat live met de koerier en volg jouw pakje via de app.

Ontdek de werking van Parcify via dit filmpje.

Momenteel is Parcify actief in Antwerpen en Brussel. Vanaf 1 november is het ook actief in Gent. bpost nam onlangs een participatie in Parcify.

De Parcify applicatie is beschikbaar voor iOS en Android

Parcify maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Meer info via www.parcify.com

Patrick Leysen Co-Founder & CEO Parcify
Saar Dietvorst Perscontact Start it @kbc
Patrick Leysen Co-Founder & CEO Parcify
Saar Dietvorst Perscontact Start it @kbc

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.