Parkeren met Bitcoin of Ethereum nu mogelijk in Brussel en Antwerpen

Brussel, 2 september 2021: Seety, de Belgische start-up en pionier in digitaal parkeren, is de eerste parkeerapp in België die cryptocurrencies aanvaardt. Het is nu mogelijk om voor elke parkeersessie via de app, naast de traditionele methodes, met zeven verschillende cryptocurrencies te betalen.

Seety ontwikkelde een mobiele applicatie om parkeren in de stad gemakkelijker te maken. Dankzij zijn community van meer dan 355.000 Seetyzens kunnen gebruikers in twee klikken de voordeligste parkeerzones vinden, parkeerboetes vermijden en hun parkeerplaats betalen. Seety maakt deel uit van Start it @KBC, de grootste start-up accelerator van België.

Seety speelt in op de wensen van zijn community en gelooft dat cryptomunten in de nabije toekomst aan belang zullen blijven winnen. Het bedrijf verwacht dat cryptocurrencies milieuvriendelijker zullen worden waardoor deze meer en meer gebruikt zullen worden om alledaagse goederen en diensten te betalen.

Hadrien Crespin, oprichter van Seety: “Bij Seety gebruiken we de nieuwste technologieën om mobiliteit en een parkeerervaring te verbeteren. Daarom was het voor ons belangrijk om ook op het gebied van betaalmethoden te kunnen innoveren.”

Betalen in cryptomunten

Om je parkeerplaats via Seety te betalen met cryptomunten moet je simpelweg de app openen en in het tabblad "mijn betaalmethoden" op “krediet kopen” klikken.  De gebruiker kan dan het bedrag en de cryptomunt kiezen die hij wil gebruiken om Seety credits te kopen. Momenteel kan je kiezen tussen Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash, Litecoin, Dai, Dogecoin en USD Coin. De transactiekosten zijn precies dezelfde als met een kredietkaart of via Bancontact. In alle steden waar Seety parkeerbetalingen aanbiedt, is de app altijd de goedkoopste optie.

Exponentiële groei in 2021 en lancering in Nederland

Na een moeilijker jaar als gevolg van de Covid-19 crisis en reisbeperkingen, groeit Seety weer. De start-up lanceerde net haar betalingsdienst voor parkeerplaatsen in meer dan honderd Nederlandse steden en gemeenten. Het ledenaantal van Seety is de afgelopen maanden exponentieel gegroeid tot 355.000 actieve leden. Seety verwacht in 2021 een omzet van €400K en streeft naar €2 miljoen euro omzet in 2022.

De Seety-applicatie is gratis beschikbaar op IPhone en Android: https://dl.seety.co

Saar Dietvorst
Saar Dietvorst Press Relations Start it @KBC

Start it @KBC is België’s grootste accelerator en ondersteunt en promoot ondernemers met een innovatief idee en schaalbaar businessmodel. De internationale community van Start it @KBC bestaat uit een netwerk van meer dan 1000 start-ups en scale-ups die elkaar versterken met hun ervaringen en expertises.

Start it @KBC gaat strategische partnerships aan met grote bedrijven om de start-ups beter te ondersteunen. Strategische partners van Start it @KBC vandaag zijn Accenture en KBC. Sinds 2019 dompelt Start it X ook intrapreneurs van corporate bedrijven onder in het netwerk van Start it @KBC.