PERSUITNODIGING: Junior Argonauts nodigen je uit op hun jaarlijkse ondernemerskampen

8 tot 12 april 2019 | Jeugdherberg Pulcinella, Bogaardplein 1, 2000 Antwerpen

Beste journalist,

Van 8 tot 12 april 2019 lanceren de Junior Argonauts in Antwerpen hun jaarlijkse ondernemerskampen rond twee thema's. Deze editie richt zich op fashionista’s in wording en jongeren gebeten door de gaming-microbe (13 tot 17 jaar). Gedurende vijf dagen gaan de jongeren, geholpen door experts, aan de slag met hun passie en talenten. Ze ontwikkelen hun creatieve vaardigheden en leren op een ludieke manier hoe je hiermee een bedrijfje of initiatief uit de grond kan stampen. Tijdens de zomermaanden komen hier nog twee thema's bij die zich vorig jaar reeds bewezen hebben: "robots & AI" en "blogging & vlogging". Junior Argonauts maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.

Journalisten zijn van harte welkom op de volgende persmomenten:

• maandag 8 april om 9u30 kan je mee wandelen samen met B.Right waarbij we sustainable fashion initiatieven meepikken in de stad Antwerpen ter inspiratie voor de jongeren.
  • maandag 8 april om 17u en 19u houden we een ideation workshop om de jongeren te helpen hun concept uit te werken waar rond ze een week zullen werken.
  • vrijblijvend gedurende de projectweek van 8 tot 12 april welkom in de Pulcinella, Bogaardplein 1, 2000 Antwerpen om de sfeer op te snuiven. Donderdag 11 april zijn we te vinden in het naaiatelier van Ietstof, Antwerpen.
  • 3x per week houden we een passie- en talentenworkshop met de jongeren begeleid door The Future Generation.
  • woensdag 10 april om 9u gaan de jongeren nadenken over de BMC van hun business.
  • woensdagavond 10 april vanaf 19u welkom op een toon- en coachingsmoment voor de jongeren.
  • donderdag 11 april om 9u gaan de jongeren naar de Kringwinkel hun laatste fournituren aankopen om hun collectie af te werken.
  • vrijdag 12 april vanaf 15u welkom op een toonmoment door de jongeren.

Fashion-kamp: creëer je eigen modelabel

Een week lang gaan de jongeren aan de slag om een eigen collectie te ontwerpen én te vermarkten voor een reële opdrachtgever, waarbij men gebruik maakt van tweedehands stoffen en de overstock van leuke merken. Omdat fashion niet alleen kleren maken is, worden de jongeren ondergedompeld in deze wereld door experts, professionele ontwerpers en influencers uit de modesector. Verder ligt de focus op duurzaam ondernemen wat wordt ingevuld met een fashion tour waar het verhaal achter slow fashion, de winkels en de uiteenlopende merken aan bod komt. Partners: Kringwinkel AntwerpenIetstofJBCLewis&MellyCronos-groupTechnopolisFuture GenerationGood PlanetUnizo en B.Right.

Gaming-kamp: creëer je droomgame

Minecraft, League of Legends, Fortnite, Call of Duty. Doen deze namen een belletje rinkelen? Het zijn dé games die gespeeld worden door de jeugd. Maar hoe komt zo’n game nu tot stand? En hoe breng je het op de markt? Deze vragen komen tijdens het gaming kamp uitgebreid aan bod in verschillende workshops en coaching sessies van experts. Doorheen het kamp leren de jongeren een creatief scenario uitwerken, ideeën genereren voor een eigen game, inzicht verwerven in hoe hun game in de markt te positioneren en hoe het eraan toegaat achter de schermen bij een professionele game-ontwikkelaar. Partners: Cronos-groupTechnopolisFuture GenerationUnizo.

////////

OVER JUNIOR ARGONAUTS

Junior Argonauts vzw is een non-profit organisatie die jongeren helpt in hun ontdekkingstocht naar wat ze écht graag doen, door creativiteit en ondernemerschap op een unieke manier met elkaar te verbinden. ​ Door de nauwe samenwerking met het bedrijfsleven via haar zusterorganisatie The Argonauts, worden de jongeren professioneel begeleid en gecoacht. Indien gewenst, worden de jongeren na hun kamp begeleid bij het realiseren van hun ondernemers- of creatieve droom, in samenwerking met onze partners waaronder UnizoFlanders DCCronos-groupThe Argonauts en Technopolis. ​

Dat steeds meer jongeren en ouders kiezen voor een ondernemerskamp is niet merkwaardig. Ouders zijn op zoek naar manieren om hun tiener zich goed in hun vel te laten voelen alsook de ondernemerszin te stimuleren op een leuke en vooral ontspannende manier. “Scholen focussen niet altijd op de individuele passie en drijfveren van jongeren die hen in staat moet stellen om zich voor te bereiden op een snel veranderende samenleving”. Jongeren zijn op hun beurt op zoek naar wat ze écht willen en dit het allerliefste met leeftijdsgenoten die gelijkaardige interesses delen.