PERSUITNODIGING: Natuurpunt ontvangt cheque van 10.000 euro om nieuw bos aan te planten

‘Make Bos, Not War!’-campagne op KumulAid-platform levert 2.500m² extra bomen op voor bebossingsproject van Natuurpunt

Op 22 december overhandigen KBC België & KumulAid om 14u30 in Muizen een cheque van 10.000 euro aan Natuurpunt. Deze som werd opgehaald via de ‘Make Bos, Not War!’-campagne op het online donatieplatform KumulAid. Met dit geld zal Natuurpunt volgend jaar 2.500m² extra bosgrond met bomen beplanten.

In bomen klauteren, paddenstoelen ontdekken, wandelen in de kleuren en de geuren van de herfst,... Dat kan alleen in het bos. Bomen zijn bovendien onmisbaar als bron van zuivere lucht. Maar in de buurt van de woonkernen valt er weinig bos te beleven.

Per donatie, één vierkante meter extra bos
Om Vlaanderen meer te bebossen, vond in november een twee weken durende campagne plaats. Op het online donatieplatform www.kumulaid.com kon iedereen vzw Natuurpunt steunen met een vrije donatie en zo meehelpen aan de strijd voor meer bos in Vlaanderen. KBC België engageerde zich om voor iedere donatie één extra vierkante meter bos aan Natuurpunt te schenken. Zo werden uiteindelijk samen 10.000 euro gedoneerd, ofwel 2.500m² bomen.

Natuurpunt is tevreden met het resultaat van de campagne. Filip Hebbrecht van Natuurpunt: “Er is in Vlaanderen echt een tekort aan bos, terwijl bos zo belangrijk is voor mens en dier. Door de extra donaties via de KumulAid-campagne hopen we mensen nog meer te kunnen motiveren om ons bebossingsproject te steunen. Met de opbrengst gaan we heel wat extra bos in Vlaanderen kunnen aanplanten.”

Matching van goede doelen en bedrijven motiveert mensen om te doneren
Eerder dit lanceerde KumulAid reeds een eerste succesvolle pilootactie ten voordele van de Mucovereniging.

Pieter-Jan Cluyse, medeoprichter van KumulAid, merkt dat het matching-principe - waarbij bedrijven donaties van individuen verhogen - werkt: “We hopen dat dit nog meer bedrijven aanzet om gelijkaardige acties op te zetten. Naast KBC werken we zo samen met de Nationale Loterij een campagne uit die we in januari willen lanceren. ”

Wilt u er morgen bij zijn tijdens de overhandiging van de cheque aan Natuurpunt? Dan nodigen wij u graag uit op 22 december 2016, om 14u30, aan het  Bezoekerscentrum van Natuurpunt in de Muizenhoekstraat 7 te Muizen (Mechelen). Er is tijd voor een fotomoment en enkele vragen aan Natuurpunt, KBC en KumulAid.

KumulAid maakt deel uit van start-up community Start it @kbc, die innovatieve en schaalbare ideeën ondersteunt.

Momenteel kan je via KumulAid doneren aan 21 goede doelen.
Klik hier voor meer informatie en beeldmateriaal.

Over KumulAid
KumulAid is een een online donatieplatform dat goede doelen, bedrijven en individuele donateurs met elkaar verbindt. Je kan er als individu heel eenvoudig je favoriete goede doel steunen, altijd en overal. Het platform biedt de innovatieve oplossing om partnerschappen tussen bedrijven en goede doelen in de schijnwerpers te zetten. Dit houdt in dat een individuele donatie aan een goed doel door een bedrijf verdubbeld kan worden.

Met haar platform wil KumulAid de fondsenwerving voor goede doelen fundamenteel veranderen door offline donaties van bedrijven en individuen naar de online omgeving te verplaatsen. Meer informatie op www.kumulaid.com.

Start-ups genieten bij Start it @KBC gedurende drie maanden van een sterk acceleratieprogramma op maat en mogen anderhalf jaar rekenen op mentorship, expertise, een uitgebreid netwerk en co-working space. Start it @KBC optimaliseert haar aanbod voortdurend in co-creatie met de start-ups.

Start it @KBC stimuleert (internationale) kruisbestuivingen: tussen de meer dan 650 start-ups en scale-ups, maar ook met investeerders, ervaren mentoren, met experts in uiteenlopende domeinen (technologie, sales, juridisch, marketing, communicatie,…) en andere acceleratoren en incubatoren wereldwijd. De community speelt een voortrekkersrol op het vlak van diversiteit en vrouwelijk ondernemerschap.

Start it @KBC ontstond in 2014 als een partnership tussen Accenture, Cronos Groep, Flanders DC, imec, joyn, KBC, Mobile Vikings, Telenet & lokale academische partners.